Citadellet Landskrona - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Citadellet Landskrona

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fisketävlingen på citadellet verkar mkt intressant frågan är bara om man får plats, känns som att i varje fall jag behöver lite utrymme för flugkasten någon som vet hur fullproppat där brukar vara ?
    Jag var förresten på citadellet och fiska för första gången för 2 veckor sen, tog en fin båge på 1.2
    Har Citadellet någon hemsida där man kan läsa om tävlingen ?

Kommentera

Är det någon som kan tipsa om flugval och ställen som kan vara bra imorgon? Är i stort sätt helt grön inom flugfisket. Var köper man fiskekort? Tar dom kort där? När det står spinnfiske, är det enbart spinnare då eller? Kan det vara bra med någon wobbler?
      Senast ändrad av haggis82; 2011-09-09, 20:40.
      Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Ursprungligen postat av haggis82 Visa inlägg
        Är det någon som kan tipsa om flugval och ställen som kan vara bra imorgon? Är i stort sätt helt grön inom flugfisket. Var köper man fiskekort? Tar dom kort där? När det står spinnfiske, är det enbart spinnare då eller? Kan det vara bra med någon wobbler?
        Montana Nymf funkar bra finns lite olika färger, fiskekort köper du i den gula huslängan gå igenom en stor röd dörr, du ska gå till höger när du kommer in på området, (parkera vid plastikkliniken) tror inte dom tar kort.
        Spinnfiske innebär fiske med traditonellt kastspö antingen haspel eller multi, du får använda vad för drag du vill, men spinnare och mindre Toby skeddrag brukar funka på regnbågen, har ingen erfarenhet med wobblers till regnbåge.

Kommentera

Tackar! Får se om jag lyckas hålla i min streak nu då med flugfisket. Fått fisk varje gång med flugspöt än så länge. Streaken är uppe i hela 1 gång!

Edit: Det blev 2 fiskekort och 6 fiskar, på ca 5 timmar. Hade även 3 tappade och 6 som var efter flugan men som struntade i den precis intill den. Alla utom en fisk togs på en streaking caddis. Inte så stor fisk dock, största på ca 2kg. Men helt klart grymt fiske, så fort vinden låter mig försöka vifta lite igen så bär det av dit.
          Senast ändrad av haggis82; 2011-09-10, 19:04.
          Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
          Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Ursprungligen postat av haggis82 Visa inlägg
            Tackar! Får se om jag lyckas hålla i min streak nu då med flugfisket. Fått fisk varje gång med flugspöt än så länge. Streaken är uppe i hela 1 gång!

Edit: Det blev 2 fiskekort och 6 fiskar, på ca 5 timmar. Hade även 3 tappade och 6 som var efter flugan men som struntade i den precis intill den. Alla utom en fisk togs på en streaking caddis. Inte så stor fisk dock, största på ca 2kg. Men helt klart grymt fiske, så fort vinden låter mig försöka vifta lite igen så bär det av dit.
            Gratulerar verkar som du haft ett härligt fiske

Kommentera

Tävlingen på slottet kommer kosta 450 kr per plyte. om någon vill veta Det kommer vara 40 personer som deltar och man ska anmäla sig en vecka innan minst ,, va där igår och satte upp mig och en go vän på plats 35 och 36 så skynda om ni vill vara med ett jäkla pris men kommer sättas i finfin fisk ...Skitfiske

Kommentera

Hej, Jag hade tänkt åka och testa fiska i citadellet.
                Är det någon som skulle kunna rekommendera några hotspots eller drag, jag spinnfiskar bara.

Tack i förhand

Kommentera

vibrax spinnare (röd kropp, koppar sked) koppartoby ,lillöringen , trutta , savage gears spinnare . tasmanian devil har jag fått på där också . småspinnare har gett mig bäst resultat där förutom fluga då såklart funkar även med småwobblers så det e bara att vraka och välja dem brukar inte vara särskilt kräsna där.. ett gott tips annars om man inte flugar är en kastdobb.. långsamt sjunkande med en grön/svart montana , eller något olivgrönt, då misslyckas man ej hoppas ja hjälpte dig med något.. och hoppas du drar ett par fina bågar eller kanske en go öring som går kvar efter tävlingen .. bara du sparar ett par till mig Skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av GoneFishinG Visa inlägg
                    vibrax spinnare (röd kropp, koppar sked) koppartoby ,lillöringen , trutta , savage gears spinnare . tasmanian devil har jag fått på där också . småspinnare har gett mig bäst resultat där förutom fluga då såklart funkar även med småwobblers så det e bara att vraka och välja dem brukar inte vara särskilt kräsna där.. ett gott tips annars om man inte flugar är en kastdobb.. långsamt sjunkande med en grön/svart montana , eller något olivgrönt, då misslyckas man ej hoppas ja hjälpte dig med något.. och hoppas du drar ett par fina bågar eller kanske en go öring som går kvar efter tävlingen .. bara du sparar ett par till mig Skitfiske
                    Tack så mycket för ditt toppen svar.
                    Köpte in några spinnare och småwobblers.

Kommentera

inga problem , hoppas du får ett toppenfiske !

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av ogio, 2010-03-09, 21:16
                      247 svar
                      41 163 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tr3krok
                      av tr3krok

Startad av TomasL, 2010-08-12, 19:23
                      8 svar
                      14 567 visningar