Citadellet Landskrona - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Citadellet Landskrona

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tycker att det har varit OK fiske i graven den senaste veckan, var där i söndags och på onsdagen som gav 2 fina bågar samt 1 öring. Var tom 2 rödingar som kom upp, kul! Jag kör med sinktip lina, men dem flesta kör med sjunklina.. Har du inte tillgång till någon annan lina så skulle jag dragit på en sjunkande tafs sedan en 50 cm lång nylon tafs. Dem flesta bågar ligger och drar sig vid botten nu när det börjar bli kallt.

skitfiske på er /J

Kommentera

Det var ett blåsigt försök till flugfiske i Lördags!! Gav upp ganska fort.
      Men jag kommer nog återkomma någon dag om de fortfarande sätter så mycket Öring & RÖDING även om "naturkänslan" är helt obefintlig...
      Såg flertalet Öringar som kom upp och även 1 Röding & givetvis regnbåge.

Johan Bergqvist: Varför bara ha 50cm tafs? Jag har alltid ca:4m...
      Skitfiske!!

Kommentera

Aa tråkigt när det blåser! Tror jag ska dit i helgen, får se vad vädret bjuder på..
        Sjunktafs brukar vara svår kastande, och om du ska ha 4m nylon tafs på det kan
        det bli lite rörigt kan jag tycka, men så är det kanske inte för dig, men tästa
        dig fram om det blir rörigt välj en kortare tafs.. Men sjunktafs är nästan ett
        måste om du kör med flytlina.

skitfiske på er /J

Kommentera

Sjunklina, flytande fluga, 50-80cm tafs sakta längs botten, liten fartökning ibland o pang där sitter den! Melodin nu. Bara för en fluga flyter behöver det inte va en självlysande tjernobyl boobie. Kul o köra naturliga färger men med boobie funktion.

Kommentera

tjo! någon som vet om det dragits upp mycket sen premiären i lördags? hade varit skoj att veta då dem öst i fin, och gott om bågar

Kommentera

Finns det nu någon som har testat?

Kommentera

Jag var där i tisdags. Jag fick två små öringar (största 0,90kg) och kompisen fick två små öringar och en röding runt 1,5kg. Det drogs lite fisk, man såg fiskar nästan hela tiden och hade många efterföljare, men den var riktigt seg och svårt att få den att hugga. Det var många som inte fick ett skit.
                Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
                Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Ursprungligen postat av haggis82 Visa inlägg
                  Jag var där i tisdags. Jag fick två små öringar (största 0,90kg) och kompisen fick två små öringar och en röding runt 1,5kg. Det drogs lite fisk, man såg fiskar nästan hela tiden och hade många efterföljare, men den var riktigt seg och svårt att få den att hugga. Det var många som inte fick ett skit.
                  Jasså :/ Man får hoppas på att det kanske blir bättre senare. Körde du med spinn eller fluga om man får fråga ?

Kommentera

jag var också där i tisdags,,, drog två, en öring och en båge. ca 1,5 vardera,,men det va segt,,riktigt segt,, och mycket smått,, man såg ju ett femtiotal som bara stod och glodde, men inte mycket hände. Aja får bli snart igen,, haggis82 va det ni som jaga vid bron kanske ? ha d

Kommentera

Ursprungligen postat av GangVa_Fiske Visa inlägg
                      Jasså :/ Man får hoppas på att det kanske blir bättre senare. Körde du med spinn eller fluga om man får fråga ?
                      Både jag och kompisen fiskade fluga. Men det fanns folk som fick på spinn med. Testa en liten rapalawobbler svart rygg och grå mage någon cm lång och ca 2g. Det var en som fiskade med en sån och han hade efterföljare och fiskarna blev som galna och attackerade den som fan, men ingen som fastna och de vände precis innan. Men han har fått mycket på den tidigare.

Ursprungligen postat av GoneFishinG Visa inlägg
                      jag var också där i tisdags,,, drog två, en öring och en båge. ca 1,5 vardera,,men det va segt,,riktigt segt,, och mycket smått,, man såg ju ett femtiotal som bara stod och glodde, men inte mycket hände. Aja får bli snart igen,, haggis82 va det ni som jaga vid bron kanske ? ha d
                      Visst var det så. Tyckte jag kände igen dig från din bild.
                      Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
                      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
                      0 svar
                      181 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Teamkågeröd  
                      Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
                      3 svar
                      218 visningar
                      0 gillar