Jag funderade när jag läste på svensktmete.se om några elever som varit i Sörtjärn och fiskat. En kille hade tagit fjorton fisk men bara tre av dem var över 3kg. Jag har själv inte så stor erfarenhet av fisket där men vad jag förstått på polare som kört mycket där förr så borde det snarare vara tvärtom med tre fisk under 3 kg. Är sutarna där på rejäl retur? Eller är det en del mindre fisk som växt på sig? Vad tror ni?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Sutarna i Sörtjärn
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
hmmm riktigt tråkigt det där att det är så smått där nu. jag själv har igentligen bara fått 4st fiskar där men 3av dom var över 3kg och även då efter leken....
kan ju spekuleras om det fiskas för hårt och kanske mäskas för lite mot förr.
kanske är det nya fiskar som växt till sig men det värkar lite konstigt.
ja är mk fundersam själv, trodde lätt en 4a skulle vara uppe redan i årBodybuilding och specimenfiske Is The Shit!!!
-
Jag har faktiskt tänkt precis samma sak senaste dagarna. Tycker det jag hör om fångster där inte alls är vad jag är van vid. När vi fiskade i S-tjärn första passet för några år sen fick vi en under 3 kg. (reg på den tiden)
Nu verkar folk få småsutare man aldrig ens sett innan.
Jag tror fiskarna där har haft sin maxvikt. De som var stora har nog varit mkt gamla. Sen kan man ju spekulera om kanske någon nöt flyttat stora individer. Det skulle ju inte förvåna mig det minsta i de trakterna..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggJag har faktiskt tänkt precis samma sak senaste dagarna. Tycker det jag hör om fångster där inte alls är vad jag är van vid. När vi fiskade i S-tjärn första passet för några år sen fick vi en under 3 kg. (reg på den tiden)
Jag tror fiskarna där har haft sin maxvikt. De som var stora har nog varit mkt gamla. Sen kan man ju spekulera om kanske någon nöt flyttat stora individer. Det skulle ju inte förvåna mig det minsta i de trakterna..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggJag har faktiskt tänkt precis samma sak senaste dagarna. Tycker det jag hör om fångster där inte alls är vad jag är van vid. När vi fiskade i S-tjärn första passet för några år sen fick vi en under 3 kg. (reg på den tiden)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fredrik_n Visa inläggSG: Skulle vara intressant att veta vad du menar när du pratar om "nöt" "i de trakterna"? Bor i de trakterna och vet inte om jag ska känna mig träffad?
Jag menar folk som flyttar stora fiskar till privata vatten osv. Händer titt som tätt.Ryktas ju även om att det hänt i Igeltjärn.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wismut Visa inläggNötet kanske är samma individ som bar dit dem för 25 år sen.
Kommentera
-
så sant så. man ser ju bilderna på fiskarna. stor paddel, stort huvud och magra, är ingen bra combo. kan nog vara som du sa att du har haft sin maxvikt och sen kanske det matas dåligt så dom tappar vikt. hade ju planerat köra där i helgen men är det så mycket fisk och så många små så neeeeBodybuilding och specimenfiske Is The Shit!!!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jiggen Visa inläggså sant så. man ser ju bilderna på fiskarna. stor paddel, stort huvud och magra, är ingen bra combo. kan nog vara som du sa att du har haft sin maxvikt och sen kanske det matas dåligt så dom tappar vikt. hade ju planerat köra där i helgen men är det så mycket fisk och så många små så neeee
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggDet är mkt möjligt. Vem vet. Vem vet om det ens hänt ? Isåfall finns det ju inget nöt.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera