Sutarna i Sörtjärn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sutarna i Sörtjärn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Wismut Visa inlägg
    Det har hänt !!

Jamen dåså.

Kommentera

De som har varit där och fått små. Har de varit i fin kondition eller har det varit gamlingar med stora huvuden och paddlar de med? Annars kan det ju vara ett nytt gäng på gång som kan bli intressanta om några år. Nån av eleverna som fiskar där som vet?
      Feskepöjk

www.freewebs.com/specimenstalkers

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
        Jag har faktiskt tänkt precis samma sak senaste dagarna. Tycker det jag hör om fångster där inte alls är vad jag är van vid. När vi fiskade i S-tjärn första passet för några år sen fick vi en under 3 kg. (reg på den tiden)

Nu verkar folk få småsutare man aldrig ens sett innan.

Jag tror fiskarna där har haft sin maxvikt. De som var stora har nog varit mkt gamla. Sen kan man ju spekulera om kanske någon nöt flyttat stora individer. Det skulle ju inte förvåna mig det minsta i de trakterna..
        Kan väl hända i vilka trakter som helst?...
        I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
        Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
          Kan väl hända i vilka trakter som helst?...
          Självklart.

Kommentera

Åter till ämnet. Inga av de som brukar fiska där nu som har några ideer och synpunkter
            Feskepöjk

Kommentera

Ursprungligen postat av ninjaboy Visa inlägg
              De som har varit där och fått små. Har de varit i fin kondition eller har det varit gamlingar med stora huvuden och paddlar de med? Annars kan det ju vara ett nytt gäng på gång som kan bli intressanta om några år. Nån av eleverna som fiskar där som vet?
              tycker ingen av bilderna som är upplagda har bra kondition
              Bodybuilding och specimenfiske Is The Shit!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av jiggen Visa inlägg
                tycker ingen av bilderna som är upplagda har bra kondition
                Håller med dig. De är inte som denna direkt.

Kommentera

Sörtjärn har väl aldrig varit normal, först regnbågstjärn efter det blev bara abborre o ruda kvar, efter ett antal år kom sutargänget från..., sutar/ruda fisket bra i några år , sedan lite idar o några pankisar allt fortsätter att öka i medelvikt, lågt fiske tryck, det ännu hemliga gäddgänget har nu käkat upp det mesta i småsutar och rud väg, efter några få år bara stora fiskar plus gäddgänget kvar, gäddgänget avslöjas, enormt fisketryck på vintrarna mosar storgäddorna på några få år, efter storgäddorna börjar nu småsutarna öka igen, gammelsutarna fiskas (eller boltas) stenhårt så inte undra på att de blir på retur, nu finns även mört,sarv, björkna så det kanske är abborrarna tur att göra varvet.
                  (14 kommatecken o en punkt ! )

Kommentera

Ursprungligen postat av Wismut Visa inlägg
                    Sörtjärn har väl aldrig varit normal, först regnbågstjärn efter det blev bara abborre o ruda kvar, efter ett antal år kom sutargänget från..., sutar/ruda fisket bra i några år , sedan lite idar o några pankisar allt fortsätter att öka i medelvikt, lågt fiske tryck, det ännu hemliga gäddgänget har nu käkat upp det mesta i småsutar och rud väg, efter några få år bara stora fiskar plus gäddgänget kvar, gäddgänget avslöjas, enormt fisketryck på vintrarna mosar storgäddorna på några få år, efter storgäddorna börjar nu småsutarna öka igen, gammelsutarna fiskas (eller boltas) stenhårt så inte undra på att de blir på retur, nu finns även mört,sarv, björkna så det kanske är abborrarna tur att göra varvet.
                    (14 kommatecken o en punkt ! )
                    Mjo, men jag har svårt att tro att sutarna skulle vara på retur pga boltfiske. Det är ju inte direkt så att sutarna i antorpa är smalare pga boltfiske. (eller något annat vatten heller som jag kan komma på) :P

Tror snarare det beror på åldern.

Kommentera

Det är nog så. De har blitt som pensionärer. Stora öron och näsor
                      Feskepöjk

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X