Ny I Mälaren? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny I Mälaren?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny I Mälaren?

Tjenare, nu är det såhär att PikeLords ska förflytta sig lite och hade tänkt börja fiska i mälaren, och då främst norra mälaren och runtomkring Enköping, någon som är sugen på att dela med sig av något ställe som brukar leverera fisk, hade tänkt mkt jerkfiske men även trolling och en hel del jigg. tack på förhand //LordPike mfl

Den största tjusningen med fiske är väl att hitta sina egna ställen ?.

Men ibland funderar man.
    Dom flesta verkar ju vilja ha allt serverat på silverfat.
    Kråkan

Kommentera

Heta ställen

Jo vissa har blivit döpta efter sånt.."GPS mannen"
      Daniel Granholm
      Tävlingsansvarig Svenska Gäddklubben

Kommentera

Ursprungligen postat av kråkan
        Den största tjusningen med fiske är väl att hitta sina egna ställen ?.

Men ibland funderar man.
        Dom flesta verkar ju vilja ha allt serverat på silverfat.
        Apprå det... När ska vi fiska du och jag? Vill helst att du kastar ut åt mig också..
        LaSsE

Kommentera

Ursprungligen postat av modemgurka
          Apprå det... När ska vi fiska du och jag? Vill helst att du kastar ut åt mig också..

Inte nog med att jag ska spräcka koden åt dig.´
          Nu ska jag kasta åt dig å ..
          Kråkan

Kommentera

Är det inte lite så att han liksom sträcker ut en hand, han kanske vill ha lite övergripande svar typ " prova väster om udden, där är det ett par grynnor" typ sånna svar..

Måste det alltid hånas när det kommer seriösa frågor..

Ok, jag kan förstå att det kanske kan behövas sånna svar när nån frågar hur får man en stor gädda, eller vilket drag skall man ha för att få en aborre över ett kilo osv osv..

Men kom igen nu.. Var lite snälla?
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Tack för tipsen grabbar, det var trevligt och att få ta del av era erfarenheter ännu en gång, får väl bli old school och banka in waypoints och ligga o köra på tomgång då man inte har en aning om grund men tur att sjöfartsverket är så snälla och gör sjökort till skillnad från er.

Kommentera

Ursprungligen postat av LordPike
                Tack för tipsen grabbar, det var trevligt och att få ta del av era erfarenheter ännu en gång, får väl bli old school och banka in waypoints och ligga o köra på tomgång då man inte har en aning om grund men tur att sjöfartsverket är så snälla och gör sjökort till skillnad från er.
                Sorry.. jag menade inte alls att "håna" på nåt sätt. Skojade mest med Kråkan.
                Men jag fattar vad Kråkis menar.. lite svårt att tipsa om ställen efter som man själv slitit som en gnu för att hitta dom. Klart man delar med sig men kanske inte på ett forum där ett tusen pers läser.
                En vanlig grej är ju annars att man "byter ställen med varandra"
                En sak är jag dock ganska säker på och det är att ingen knappast kommer att peka ut på ett sjökort åt dig. Mälaren är svårfiskad ibland och man är faktist rätt rädd om sina hotspots.
                Mycket växtlighet med närhet till större djup är annars ett hett tips. Sen när du hittat lite schyssta spots så kanske vi kan byta lite?

Lycka till!

Ps Kråkan.. hit med alla koder nu!
                LaSsE

Kommentera

Samma erfarenhet av mälarn som du gurkan, växtlighet(gärna nate) nära djupare vatten. Tror det går upp mycket pelagisk fisk på sådana platser, fått mycket fisk som varit brutalt grova som onekligen såg ut som pelagiska fiskar.

Öar, grundområden och grynnor har funkat bra under mitt sommarfiske, speciellt öar.
                  Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Det är säkert jätte kul å ta en fin fisk på andras tips...

Men satan i gatan va mycket roligare det är och dra fin fisk när man spräckt koden själv...
                    Kråkan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 594 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    131 visningar