Hur mycket tjänar ni som säljer? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket tjänar ni som säljer?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur mycket tjänar ni som säljer?

Tänkte jag skulle bryta min långa tystnad och starta en tråd, då jag blivit mycket nyfiken på just detta. Hur mycket tjänar ni som säljer handgjorda grejer? Följdfrågor på detta:
    Vad för slags drag gör ni?
    Hur gick ni tillväga? (Tradera/kontakta återförsäljare osv)
    Hur lång tid tog det för er innan ni började "gå plus" i försäljningen? Antar att det kostar en del att införskaffa rätt maskiner och verktyg.

Hoppas på en intressant tråd med mycket spännande information, nån mer får hemskt gärna fylla på med fler frågor

Tjänar??

Du menar förlorar.
    Jag tycker, alltså finns jag.
    Jag fiskar, alltså lever jag.

Kommentera

Inte lätt för dem att svara på, de lägger ju ner massor med tid och test för att få fram det. Går liksom inte att säga hur mycket man tjänar, görs mest för att det är kul och tillfredsställande tror jag. Men de riktigt stora betestillverkarna tjänar nog lite pengar, men mycket arbete och slit bakom med.
      Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
      http://www.ichtys.se

Kommentera

Ursprungligen postat av C4rlsson Visa inlägg
        Inte lätt för dem att svara på, de lägger ju ner massor med tid och test för att få fram det. Går liksom inte att säga hur mycket man tjänar, görs mest för att det är kul och tillfredsställande tror jag. Men de riktigt stora betestillverkarna tjänar nog lite pengar, men mycket arbete och slit bakom med.
        Jo, det är ju sant iofs. Men man kan ju gissa i runda slängar, om man bortser från all tid som läggs ner på tester och dylikt.

Kommentera

om man räknar timpenning så är den nog väldigt låg skulle jag tro. mycket tid går åt och dom säljs ju inte i samma antal som fabrikstillverkade beten, långt ifrån.

Kommentera

Ursprungligen postat av boman1979 Visa inlägg
            om man räknar timpenning så är den nog väldigt låg skulle jag tro. mycket tid går åt och dom säljs ju inte i samma antal som fabrikstillverkade beten, långt ifrån.
            Skulle precis skriva det. Om man är ute efter ett jobb med hög timlön så är det nog inte betesbyggnad man skall satsa på. Sen så måste man ju som även räkna in lite utvecklingstid, man kan ju inte ta fram 3 olika beten och sen sälja dem i 25 år.
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Jag skrev ner alla inkomster och utgifter jag hade för min betestillverkning förra året. Inkomsterna hamnade på drygt 10 000 inkl grejer jag bytt till mig mot beten. Utgifterna gick på ca 8000, men det året köpte jag in dom flesta maskinerna jag har nu. Bla en airbrush, en bandslip, en fräsmaskin mm. Inkomsterna vart alltså inte särskillt mycket högre än utgifterna, men det var många beten som såldes väldigt billigt i jämförelse med marknadsvärde, samt skänktes bort.
              I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
              Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
                Jag skrev ner alla inkomster och utgifter jag hade för min betestillverkning förra året. Inkomsterna hamnade på drygt 10 000 inkl grejer jag bytt till mig mot beten. Utgifterna gick på ca 8000, men det året köpte jag in dom flesta maskinerna jag har nu. Bla en airbrush, en bandslip, en fräsmaskin mm. Inkomsterna vart alltså inte särskillt mycket högre än utgifterna, men det var många beten som såldes väldigt billigt i jämförelse med marknadsvärde, samt skänktes bort.

Räknade du något på timpengen?? Skulle vara intressant.
                I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
                http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
                http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Det handlar nog om att skapa sig ett namn.

Några av "profilerna" som var med i hajpens början för något eller några år sen, får ju nu sätta namn på, och måla beten osv på mer industriell nivå, hamnar man där så kanske det börjar rulla inlite kulor, och om man är företagsam då förstås.
                  Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                  &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                  ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                  Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                    Det handlar nog om att skapa sig ett namn.

Några av "profilerna" som var med i hajpens början för något eller några år sen, får ju nu sätta namn på, och måla beten osv på mer industriell nivå, hamnar man där så kanske det börjar rulla inlite kulor, och om man är företagsam då förstås.
                    Precis, allt handlar ju om hur mycket tid man vill lägga på det. Vill man göra sig ett namn så går det! Själv har jag väl mycket runt omkring som tar en hel del tid också.

Det med timlönen behöver inte nämnas ens.
                    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
                    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Abukah, 2012-04-19, 19:18
                    712 svar
                    188 824 visningar