Jag har alltid varit ganska inbiten på haspel, älskar att fiska med haspel och tycker multirullar känns klumpiga, men nu är det nog dags att ta en titt på lågprofil vilket jag inte gjort förr. Nackdelen är att jag är ganska vilsen i lågprofilsträsket, och tyvärr så har ABU kanske världens sämsta marknadsföring på sina rullar. Har varit inne och tittat på deras hemsida men det står ju inte mer än att de har någon nytt snitsigt bromssystem som ingen fattar ett jota av och att de är gjorda av något häftigt nytt material som, för mig, är ganska ointressant just nu. Vad jag vill veta är storleken på rullen och vad den är lämpad för. Haspel är ju lite enklare, där har man modeller med olika storlekar, men så verkar det ju inte fungera med lågprofilare, där de har en modell per typ av fiske?
Anyway, om någon vänlig själ kan berätta lite om skillnaden mellan ABUs lågprofiler så skulle jag vara tacksam. Jag är ute efter en vertikalrulle och en för gäddfisket senare i höst.
Anyway, om någon vänlig själ kan berätta lite om skillnaden mellan ABUs lågprofiler så skulle jag vara tacksam. Jag är ute efter en vertikalrulle och en för gäddfisket senare i höst.
Kommentera