Hej!
Jag och svärfar tänkte köpa en fiske/jaktbil ihop och jag vill därför höra med er på forumet om ni har några bra förslag och tips på vilken bil vi ska ha?
Vi fiskar fluga i svärfars hemtrakter (uppe i norrlands djupa skogar) och ska därför inte dra båt på trailer. Däremot är följande önskvärt:
• Relativt stor bil så att man kan sova i den om man fäller baksätena.
• Den ska ta sig fram även i snårig och dålig terräng. Lite lera, snö, sand etc. får inte sätta stopp.
• Den bör inte rosta sönder och inte dra två liter soppa per mil
• Relativt god komfort då det kan bli ganska många mils bilkörning
• Vara "självmekbar" så att man inte behöver lämna den på verkstad för minsta lilla fel.
• Den får inte kosta mer än 30.000 kr
Jaha, och hur ska nu den här ekvationen gå ihop?
Det verkar faktiskt finnas en hel del att välja på och vi har hittills hittat några fina exemplar av Nissan Terrano/Pathfinder och Opel Frontera.
Är tacksam för alla tips jag kan få!
Jag och svärfar tänkte köpa en fiske/jaktbil ihop och jag vill därför höra med er på forumet om ni har några bra förslag och tips på vilken bil vi ska ha?
Vi fiskar fluga i svärfars hemtrakter (uppe i norrlands djupa skogar) och ska därför inte dra båt på trailer. Däremot är följande önskvärt:
• Relativt stor bil så att man kan sova i den om man fäller baksätena.
• Den ska ta sig fram även i snårig och dålig terräng. Lite lera, snö, sand etc. får inte sätta stopp.
• Den bör inte rosta sönder och inte dra två liter soppa per mil
• Relativt god komfort då det kan bli ganska många mils bilkörning
• Vara "självmekbar" så att man inte behöver lämna den på verkstad för minsta lilla fel.
• Den får inte kosta mer än 30.000 kr
Jaha, och hur ska nu den här ekvationen gå ihop?
Det verkar faktiskt finnas en hel del att välja på och vi har hittills hittat några fina exemplar av Nissan Terrano/Pathfinder och Opel Frontera.
Är tacksam för alla tips jag kan få!
Kommentera