Ursprungligen postat av Wilier75
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Vet inte om jag har fler men jag har definitivt tillräckligt :-) Har redan två VC Pike men ingen av dom har jag behållit original. Gillade att det sitter svampisar på den "nya versionen"
En gåta Abu gick ifrån gamla gavelskruvarna, smäckrare utseende på rund Ambassadeur håller inte som argument..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
Aha! Vad fick du för svar?
Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
Att många vill ha tumknappen :-( är väl bara vi äldre som vill ha gavelknapp :-)
Vid 45 är man väl officiellt gammal då......
Kommentera
-
Köpte denna rulle som defekt. Tidigare ägare menade på att det ibland inte gick att veva och att linan gick av. Det ända som saknades var hästskobricka vid veven, och så var det en repa i spolen (fixades med lite klarlack). Veven var lite böjd så jag bytte till den som sitter på bilden.
Förutom det ovannämnda och några små märken var rullen i väldigt fint skick. Att jag nästan fick den gratis gjorde inte saken värre :-)1 Foto
- Gillar 3
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggKöpte denna rulle som defekt. Tidigare ägare menade på att det ibland inte gick att veva och att linan gick av. Det ända som saknades var hästskobricka vid veven, och så var det en repa i spolen (fixades med lite klarlack). Veven var lite böjd så jag bytte till den som sitter på bilden.
Förutom det ovannämnda och några små märken var rullen i väldigt fint skick. Att jag nästan fick den gratis gjorde inte saken värre :-)
Tumme upp
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
Stiligt!!
Tumme upp
Stativet var glappigt men till min förvåning fanns alla delar med. Sportfiskeboden hjälpte mig att banka till stativet och veven som var böjd banka jag till själv.
Sista tiden har jag fått någon dille på att buda hem "trasiga" äldre rullar och väcka liv i dom :-)1 Foto
- Gillar 3
Kommentera
-
Fick tag på denna skönhet i fint skick för en väldigt liten peng. Konstigt hur vissa slitna rullar på tradera kan gå för hur mycket som helst, medan samma rulle i nyskick går för en fjärdedel av priset andra auktioner :-)1 Foto
- Gillar 3
Kommentera
-
För ett tag sedan byggde jag ihop en 4601 c3a som skulle användas till mitt abborfiske. Nu har jag använt rullen flitigt till jigg, jerk och crankbaits och det har funkat hur bra som helst. Jag har kastat allt från fladdriga rapala shadow rap 11 cm till BFTs cranky x på ca 7g utan problem.
"Rulltrim" är följande.
Utväxling 6,2:1
Parfyrerad recordspole
Keramidhybrid lager
Dubbelkulagrat mellanhjul
Dubbelkullagrad evighetsskruv
Lättad linspridare med keramisk knivbult
Kolfibervev från Mörrum zx 3600
Byggkostnad har jag ingen aning om, men skulle man räkna ihop hur mycket pengar det ligger i rullen hade man säkert kunna köpt en Zillion. Frågar du mig så var det värt varenda krona. Denna rulle kommer det alltid att finnas reservdelar till och tar man hand om den så kommer den att överleva mig utan tvekan. Sen är det roligt att äga en rulle som inte går att köpa i affären :-)1 Foto
- Gillar 5
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar