Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av abborre191 Visa inlägg

Fantastiskt fin!

Sitter det IAR på den där?

Tycker faktiskt det är lite synd att de inte använder sån svart färg på Rocket Black Edition, hade varit så mycket snyggare. Tycker färgen de använder på BE i nuläget är för matt, den får rullen att se lite plastig ut.
    Det tror jag inte. Antingen så sitter det en plastbusstning eller ett kullager där IARn sitter på de nya rullarna.

Det som är fult förutom den matta färgen är det stora vita trycket på gavlarna på BE. Fattar inte varför man har valt att förstöra utseendet på BEn.

Dom äldre rullarna har beteckningen stansat i gavlarna vilket är mycket vackrare.

Kommentera

Fantastiskt fin!

Sitter det IAR på den där?

Tycker faktiskt det är lite synd att de inte använder sån svart färg på Rocket Black Edition, hade varit så mycket snyggare. Tycker färgen de använder på BE i nuläget är för matt, den får rullen att se lite plastig ut.
      Det är ingen ultracast så ingen IAR på den.

Kommentera

• Det är nåt med det där guldfärgade hovleverantörsmärket mot den kromade ytan som är svårt tilltalande.

Kommentera

Riktigt snygg rulle det där!
          Vilket trim upplever du gör mest skillnad? Kan tänka mig att 6.3:1 utväxlingen gör skillnad för betongfisket då jag hört att det är bra att ha rejäl fart på grejerna(vet inte om det stämmer då jag är helt ny på den här typen av fiske). Kanske blir att jag slänger in sånna drev i min också, nånting måste man ju ändra på, kan ju inte köra helt original

​​Hmm, min har en likadan vev som den Kimmen postade ovan men har silverfärgad v-spole. Kanske är en 3a ändå?

Störst skillnad för kastandet gör spolen & lagringarna.
          Bäst skillnad för fiske gör den högre utväxlingen, i alla mina 6500 jag använder för älv-fiske har jag bytt till 6,3:1.
          Mängden Lina per vevtag är väsentlig när man kastar 1000 kast per dag vilket man ofta gör vid betongfiske!

Kommentera

• Har inhandlat denna ambassadeur ultra mag 1 av en trevlig herre som lagt ut den på blocket.
            Helt ny och oanvänd och ligger kvar i sin originalkartong från -82.
            Men nu ska det bli ändring på det, ska gifta ihop den med ett G loomis spö och köra lite cranks för abborre är tanken.

Click image for larger version

Name:	021.JPG
Views:	401
Size:	526,7 KB
ID:	2585136Click image for larger version

Name:	020.JPG
Views:	367
Size:	450,7 KB
ID:	2585137

Kommentera

• Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
              Har inhandlat denna ambassadeur ultra mag 1 av en trevlig herre som lagt ut den på blocket.
              Helt ny och oanvänd och ligger kvar i sin originalkartong från -82.
              Men nu ska det bli ändring på det, ska gifta ihop den med ett G loomis spö och köra lite cranks för abborre är tanken.

Click image for larger version

Name:	021.JPG
Views:	401
Size:	526,7 KB
ID:	2585136Click image for larger version

Name:	020.JPG
Views:	367
Size:	450,7 KB
ID:	2585137
              Jäkla vacker rulle måste jag säga. Har själv varit sugen på en sådan. Berätta gärna hur den känns att fiska med. Kul att du ska köra borre med den. Då får man verkligen reda på hur bra dem kastar :-)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Jäkla vacker rulle måste jag säga. Har själv varit sugen på en sådan. Berätta gärna hur den känns att fiska med. Kul att du ska köra borre med den. Då får man verkligen reda på hur bra dem kastar :-)
                Tack Alman

Har monterat den på crankspöt istället för den revo mgx som satt där innan.
                Ballansen upplevs mycket bättre med denna och den ligger betydligt bättre i handen med sin något högre profil.
                ​​​​​​Det enda som möjligen kommer bli ett hinder är den smala spoolen, min tumme går knappast ner där för att kunna bromsa vid nedslaget men har ingen lina på nu så är svårt att uttala sig om.
                Kommer fylla den nästan till kanten med tunn flätlina så blir säkert bra.

Kommentera

Tack Alman

Har monterat den på crankspöt istället för den revo mgx som satt där innan.
                  Ballansen upplevs mycket bättre med denna och den ligger betydligt bättre i handen med sin något högre profil.
                  ​​​​​​Det enda som möjligen kommer bli ett hinder är den smala spoolen, min tumme går knappast ner där för att kunna bromsa vid nedslaget men har ingen lina på nu så är svårt att uttala sig om.
                  Kommer fylla den nästan till kanten med tunn flätlina så blir säkert bra.
                  Du får slipa ner kanterna på tummen så den passar spolen :-)

Uppdatera gärna hur den kastar, fiskar och känns.

Kommentera

• Haha bra nödlösning, men förhoppningsvis kommer lina på spolen lösa saken.
                    Även veven kommer bytas ut mot den klassiska -70 tals veven med den platta knoppen.

​​​​​​Recension kommer självklart senare.

Kommentera

Haha bra nödlösning, men förhoppningsvis kommer lina på spolen lösa saken.
                      Även veven kommer bytas ut mot den klassiska -70 tals veven med den platta knoppen.

​​​​​​Recension kommer självklart senare.
                      Om du vill sälja veven så hojta till :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 430 svar
                      240 421 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01