Bästa fabrikat på nylonlina till ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa fabrikat på nylonlina till ismete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det finns många linor som duger till ismete, men just vid detta fiske sätter jag skavtåligheten främst och då regerar faktiskt Biltemas egen nylonlina!

Vid ismete kan man dessutom köra en rejäl och säker lindimension.

Kolla gärna in detta test av nylonlinor.

Biltemas lina är dessutom billig: 300m 0.50mm för 49:90kr.
    Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
      Hade själv tänkt att köpa 0,38 berkly på bulk och ha till trollingrullarna och använda desa till is fiske med. Dom hade 1200m på olssons för 169:- om jag inte minns fel. tror det va den som heter Big Game
      Hej.

Jag kör själv Berkleys Big Game lina till ismetet, köpte en storspole på Olssonfiske, 749kr för 7098m 0.46mm.
      Ska köra den till sommarens trolling också.
      -------------------------------------------------------------------------------------
      >>> http://fiske.makkes.se <<<

Kommentera

Ursprungligen postat av grindpalm Visa inlägg
        Det finns många linor som duger till ismete, men just vid detta fiske sätter jag skavtåligheten främst och då regerar faktiskt Biltemas egen nylonlina!

Tyvärr dock ett skittest Grindis. Dom har ju inte ens jämfört nylon med nylon. Berkleys bidrag är flourcarbon..

Personligen kör jag med Berkley Big game Carp. så ser den spolen ut http://www.shopwiki.co.uk/Berkley:+B...ne+18.3lb+Bulk

Kör den både till karp och gäddmetet. Den är brunfärgad, dock fiskar jag bara i grumliga vatten eftersom jag fiskar i småland. Aldrig haft problem med den linan. Kan varmt rekommendera den. Jag kör 0,38.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
          Tyvärr dock ett skittest Grindis. Dom har ju inte ens jämfört nylon med nylon. Berkleys bidrag är flourcarbon...
          Säkert så, men då borde väl Berkley ha ännu bättre nötningstålighet?

Har själv testat Biltemas lina för dragstyrka och nötning och jag är mycket nöjd.

Men som sagt, många många linor duger bra till ismete, speciellt i dimensioner från 0.38 och uppåt.

Berkley Big Game är ju inte kattskit heller
          Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Säkert så, men då borde väl Berkley ha ännu bättre nötningstålighet?

Har själv testat Biltemas lina för dragstyrka och nötning och jag är mycket nöjd.

Men som sagt, många många linor duger bra till ismete, speciellt i dimensioner från 0.38 och uppåt.

Berkley Big Game är ju inte kattskit heller
            Menar inte att biltemas lina är skit för jag har ingen erfarenhet av den. Den kan säkert vara nötningstålig! och det är ju även flourcarbonet i testet, bara inte lika mkt somt biltemas.

Sen har ju linor andra egenskaper än de som är med på testet. Men hur som, som du säger är det många som funkar. Och till ismete är det lika bra att köra med tjockare diameter än vad som egentligen är nödvändigt. Hade jag inte haft samma spolar till karpfisket sen till våren hade jag nog kört med 0.42 eller så. På isen behöver man inte kastegenskaper så bara kötta på med diameter

Kommentera

Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inlägg
              Skulle rekomendera platypus lostretch från Australien
              den e väldigt stark och har lägre stretch
              har inte ismetat med den men körde uteslutet medden i Australien
              jag kan hjälpa dig att få hem en spole
              Jag skulle inte rekommendera Platypus linan. Ett par kunder hade med sig sina egna rullar med sån där lina. Vi bytte efter ett tag till våra rullar och linor.. Shimano och Momoi.

Men vad vet jag. Den kanske fungerar bättre till ismete än till big game?

/Johan

Kommentera

biltema är helt ok pris
                den är klart duglig till ismete
                bäst nötings motsånd i test
                som någon av våra fiske tidnigar gj 09
                JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
                <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Blir ju inte billigare direkt än att köpa tex Big Game på bulk 1200m 169:-

Kommentera

Jag kör Big Game 0,38 och har inte haft några problem.

Kommentera

Kör också Berkley Big Game 0,38 mm både till trolling och ismete och den ä kanon.
                      ----------------------
                      Besök gärna min blogg! www.teamfoogde.blogspot.com
                      ----------------------
                      Sävenfors Vattenbruksskola. www.savenfors.nu

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      218 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...