Israpport? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Israpport?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det ÄR roligare när isen bär än när den brister! Men när ryggen inte vill bära en då är det fan!

Hade räknat med att kunna vara ute i dag. Kom till brevlådan. Höll inte på att ta mig in igen. Surt! Fan så surt!

Nu blir det några dagar med Voltaren för hela slanten.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Låter inget vidare men jag kan rapportera om is rapporten i viken .

Kollade isen i båthamnen i hallsta idag trots en stort lastfartyg som åker förbi så höll isen runt 10cm men där kan man inte gå ut så långt för fartyget bryter upp rätt mycket is.. Ska nog kolla isen ute i skärgården där inga båtar går nu Borde ligga där !!
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Isläget runt Umeå och i vikarna längst kusten är bra i slöarna ca.15-20cm och i havsvikarna varierar det från 3cm till 15cm men där behövs det bara lite pålandsvind så krymper is kanten drastiskt. Men tillgången på sik är det inget fel på i alla fall.
        RedTag
        ><(((((°> ><(((((°> ><(((((°>

Kommentera

Glöm inte att C&R är omöjligt i sådan här kyla...
          "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Här är min israpport.
            Kollade läget i en mindre sjö i Norra Östergötland där jag bor.

18.5 cm kärnis med apelsinskals yta över hela sjön. Även fast det är rätt högt vattenstånd och en å som går igenom sjön.
            1 cm pudersnö.

Härligt! På Måndag blir det ismete och invignig av mitt nya tillskott till spösamlingen, ett Okuma Scuba Booster 4,2 fot.
            Plus mitt nya stativ till digitalvideo-kameran.
            Hoppas jag kan filma lite action.

Hoppas temperaturen har blivit lite varmare så att C&R kan tillämpas.

Ps. Mitt första post här! Nu drar jag till Bergslagsrallyt.

Kommentera

De sjöar jag besökt i sthlm´s området senste dagarna har det varit mellan 1-2 dm is, även skärgårdsvikarna har det varit mycket skridskoåkare på idag. Lakepremiär på Måndag kväll!!

Kommentera

Idag var jag ute på en mindre sjö ca 1.5mil inåt landet från Göteborg. Isen var ca 10cm spegelblank kärnis, alltså klart godkänd.

Sjön brukar normalt vara lättfiskad på vintern och mycket abborre finns, men idag var det skittrögt. En enda känning och inte en firre drogs upp på 3 timmar. Jag skyller på lågtrycket som svept in idag.

/Martin

Kommentera

Israpport för sjö i skaraborg sökes

Kommentera

Skaraborg lär vara lugnt. Är det is nära kusten i Göteborg är det is i Skaraborg om inte det är strömt i vattnet eller en stor sjö. Gå ut ett par meter och provborra så vet du med säkerhet.

/Martin

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                    2 svar
                    237 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                    Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                    2 svar
                    299 visningar
                    0 gillar