Israpport? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Israpport?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ser inte så bra ut för isen här i söder.. har ingen is här i trollhättan.. men i deje där jag bor å studerar låg det 11 cm när jag var ute å pimplade i torsdags..

Kommentera

Imorgon (Måndag) ska jag och Alexander Strid åka och titta hur det ser ut på en sjö i närheten.
      Vi får vell se om det är någon is
      Mvh,
      Adde

Kommentera

nu blire snart is!!-8 gr!!
        UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
        minken.bloggsida.se/

Kommentera

Va ut o pimplade lite i Lördags då va isen 1 dm ungifär. Fast nu kom det ju massa snö på isen o de va inte så bra.
          För det sista som överger fiskeren är ju hoppet!

Kommentera

På julaftons förmiddag låg det hållbar is på småsjöar in bit inåt landet i Göteborgstrakten. Det var ca 4-5cm tjock kärnis.

Men efter allt blåsande och regnande under julen försvann den tyvärr snabbt... Och ingen riktig kyla på gång heller

/Martin

Kommentera

kurre jag tror det kan vara bra med is på sjön nu när det är plusgrader tror snön skyddar isen
              Tube for life

Kommentera

Fiskmix jo fast nu har har det vart massa plusgrader så att snön e borta, och snart isen också.

Kommentera

nejdå Kurre var inte så negativ. blir kallt nästa vecka igen. så då blir det ismete!
                  Bajen forever!

Kommentera

Isen norra uppland!!

Var på en liten sjö där isen lägger sig tidigt Och även i år la den sig tidigt .. Isen var från runt 13 cm fast då var det ca 3-4 cm lite halvskum is sen kärnis.. Som minst var den i mitten där var den runt 5-6 cm lite halv ruggig att gå på man såg rätt igenom isen
                    Fisket var väl inte på topp men jag fick 7 abborrar iaf den största på kanske 1-1.5 hg
                    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Jodå korten kollade precis på vädret, på måndag blir det kallt! tisdag, 0 gradit och på onsdag ska de bli minus. Kanon då kan vi åka ut o ismeta i början av nästa vecka o pimpeltävling på onsdag. Sen får man hoppas att vädret nästa år blir bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Moddifier, 2024-03-11, 22:12
                      2 svar
                      237 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg ArvillaKovacek  
                      Startad av Borrarna, 2024-12-17, 12:13
                      2 svar
                      299 visningar
                      0 gillar