BFT Bandit 7,3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Bandit 7,3

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av DL Visa inlägg
    Okej, tack för infon! Då får det bli ett BFT, om det nu blir ett delbart.
    Hur gör ni andra när ni ska ta med era odelade spön på resor? Använder ni 2-meterstuber eller tar ni helt enkelt inte med er jerkspöt?
    Ja, skit i Strike Pro, men skit inte i BFT Bandit, det spöt har iallafall Fuji rullfäste och ringar (det bästa) och troligen bättre holk.

Jag tar med mig spöt i spöfodralet man får med typ alla spön, jag har ett avloppsrör men det orkar jag aldrig konka med, om jag inte skulle flyga någonstanns med spöt då.

Kommentera

Jag har ett 7-fots savagear spö. Big lure&jerk. Lite allround och fuknar bra för jerkandet också.
      Det är två delat och kostade en tusing. Jag är nöjd.
      Det finns för kastvikt både 80 & 150gram.

Kommentera

Tack för alla givande svar. Det lutar åt ett BFT Bandit 7,3 då väldigt många verkar nöjda med det spöt.
        Och om det nu är lite svårare att lära sig på ett längre spö så har jag ju ytterligare en anledning att stanna kvar lite längre på varje fisketur! Inte mig emot.

Kommentera

Har själv det spöt och kan bara säga att det är mycket skönt och hög kvalitetskänsla, kanske att jag hade valt ett lite "klenare" -120gram eller där omkring om jag fick välja idag, fast risken är ju istället att stora jerkbaits blir svårare att få till gången på.

Tror inte du blir missnöjd.
          Hälften av alla som drunknar har alkohol i blodet - Alla som drunknar har vatten i lungorna.

Kommentera

Vete tusan om jag ko¨pt ett 7`3 till jerkbait, om det nu är det du ska fiska mest med det. Hade ett själv, sålde det raskt vidare, till jerkfisket. Bakhandtaget är alldeles för långt tyvärr. I stort sett all extralängd sitter bak rullfästet, inte optimalt till jerk.

Annars är det ett fint spö, bra kvalitet på komponenter, skön klinga. Men till jerk... köp nåt annat.

Kan tillägga att jag testat de flesta jerkspöna som finns idag. Kör med ett Luna 6`10 och ett StCroix 6`6 skiftar mellan dessa två beroende av betesvikt. Var jag tvungen att välja bara ett skulle det bli Lunaspöt, fiskar allt mellan 30-170g.

Till tailbeten och stora wobblers/gummibeten använder jag ett SG Mp pro 8fot upp till 150g med en 6601C4 på.

Alla s.k kombospön är en kompromiss på ett eller annat vis!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
              Vete tusan om jag ko¨pt ett 7`3 till jerkbait, om det nu är det du ska fiska mest med det. Hade ett själv, sålde det raskt vidare, till jerkfisket. Bakhandtaget är alldeles för långt tyvärr. I stort sett all extralängd sitter bak rullfästet, inte optimalt till jerk.

Annars är det ett fint spö, bra kvalitet på komponenter, skön klinga. Men till jerk... köp nåt annat.

Kan tillägga att jag testat de flesta jerkspöna som finns idag. Kör med ett Luna 6`10 och ett StCroix 6`6 skiftar mellan dessa två beroende av betesvikt. Var jag tvungen att välja bara ett skulle det bli Lunaspöt, fiskar allt mellan 30-170g.

Till tailbeten och stora wobblers/gummibeten använder jag ett SG Mp pro 8fot upp till 150g med en 6601C4 på.

Alla s.k kombospön är en kompromiss på ett eller annat vis!!
              För långt handtag? Dem flesta föredrar väll längre handtag eller?
              Bandit har väll typ 40cm, vilket jag i alla fall tycker är optimalt (35-45cm gillar jag).

Kommentera

För långt ja... är själv 191cm och föredrar lite längre bakhandtag. Handtaget på 7`3 spöt är dock alldeles för långt, det går ju förbi armbågen tom.

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
                För långt handtag? Dem flesta föredrar väll längre handtag eller?
                Bandit har väll typ 40cm, vilket jag i alla fall tycker är optimalt (35-45cm gillar jag).

Kommentera

Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inlägg
                  För långt ja... är själv 191cm och föredrar lite längre bakhandtag. Handtaget på 7`3 spöt är dock alldeles för långt, det går ju förbi armbågen tom.
                  Aja, smaken är som baken

Kommentera

Daniel, du som jag är från Ryden, pengar är väl inget problem? BFT:et ska vara bra. Jag har det kortare och är mkt nöjd. Sen har jag även några fler JB-spön, främst använder jag ett Daiwa Luna Versatialle (<--Stavning?) som e runt 7`även här mkt nöjd.
                    Köp ett långt o ett kort, jag tar med mig båda spöna varje tur och kör det som för dagen känns bäst.
                    Best of luck!
                    Senast ändrad av ThePikeFather; 2011-08-17, 17:14.
                    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

@Reitmond: Hehe, nja, som egenföretagare får man prioritera

Efter lite velande fram och tillbaka så är äntligen ett spö beställt. Jag struntade i att skaffa ett 2-delat spö och efter att ha läst massa trådar här föll valet till slut på Daiwa Powermesh 6,6 2-6oz. Återkommer med intryck när det är framme!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 741 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04