Abu vendetta, erfarenheter?förslag på annat spö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu vendetta, erfarenheter?förslag på annat spö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abu vendetta, erfarenheter?förslag på annat spö?

God kväll fiskekamrater!

Jag är ute efter ett spinnspö i viktklass runt 10-40g.
    Jag har kikat på abu:s vendetta i både 8"(10-30g)http://www.dogger.se/vendetta-802-8f...909-c-589.aspx
    & 9"(15-40g)http://www.dogger.se/vendetta-902-9f...910-c-589.aspx

Nu undrar jag förstås om någon har personliga erfarenheter av detta spö?

Undrar även om någon har erfarenheter av savagear parabellum http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...g-3-delat.html

Jag har sökt genom forumet och de flesta trådarna handlar om vendetta-serien som finns i staterna och tydligen inte bygger på samma klinga.

Spöt kommer att användas till fiske i P&t vatten (ex. toby från 10g-<) samt lite mer finlir som komplement till de lättare gädd/abborrdragen, om möjligt även till HÖ.

Rullen som kommer att användas är en abu 2601.

Skitfiske

/Pontus

Jag har inte några erfarenheter av just det parabellum spöt men det som är till haspel 9,2' 10-34g kör jag till mitt havsöringsfiske och trivs jätte bra med det. bra ryggrad och krokningsförmåga och trevligt att drilla fisk också! hoppas det hjälper något.
    http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Okej, låter ju lovande om spinn-varianten är som haspelversionen.

Tack för input!

Kommentera

Jag har kännt på spinn modellen och är själv lite sugen på ett sådant, tycker det känns liknade som det jag har. men skulle vilja gå över mer till spinnfiske.
        http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Jag har Vendetta 802 8ft 10-30g, ganska trevligt spö för den lilla pengen Väldigt känsligt.
          Den finns dock billigare på andra sidor har jag för mig.

Kommentera

Känt på ett nere vid ABU-shoppen, Känt As-najs :P

Kommentera

Jag pillade på ett Vendetta här om veckan och tyckte det var sjukt framtungt (kommer ej ihåg vilken modell det var), Savagear spöet är inte alls lika framtungt och jag ska själv köpa ett Parabellum.
              Alla Savagear spön jag testat har varit grymt bra, jag köper gärna Savagear om jag letar spö.
              Dem använder Fuji ringar och rullfästen och ändå så säljer dem spöna till ett mycket bra pris.

Kommentera

Nackdelen med vendetta till spinn är det förbannade handtaget annars helt ok till det priset.

Det savage-gear du länkade till ligger i en annan kategori spö vilket syns på priset, men självklart ett betydligt bättre spö.

Problemet med spö över 1200 kr är att det finns för många att välja på

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
                  Jag pillade på ett Vendetta här om veckan och tyckte det var sjukt framtungt (kommer ej ihåg vilken modell det var), Savagear spöet är inte alls lika framtungt och jag ska själv köpa ett Parabellum.
                  Alla Savagear spön jag testat har varit grymt bra, jag köper gärna Savagear om jag letar spö.
                  Dem använder Fuji ringar och rullfästen och ändå så säljer dem spöna till ett mycket bra pris.
                  Vandetta har också Fuji ringar och rullfäste, tyckte jag läste det på TackleTour..

Kommentera

Ursprungligen postat av KKay Visa inlägg
                    Vandetta har också Fuji ringar och rullfäste, tyckte jag läste det på TackleTour..
                    Det har dem säkert, jag menade att alla (utom ett fåtal undantag) SG spön har Fuji ringar/fästen.

Vendetta i USA och Vendetta i Sverige är också helt olika spön, inte alls samma klinga utan endast likadan design...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 716 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04