Abu vendetta, erfarenheter?förslag på annat spö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abu vendetta, erfarenheter?förslag på annat spö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
    Vendetta i USA och Vendetta i Sverige är också helt olika spön, inte alls samma klinga utan endast likadan design...
    Nyfiken fråga,
    Det där påståendet har jag sett dyka upp då-och-då från olika användare, finns det någon form av underlag eller är det ett vidarebefordrat rykte?
    Har för mig att jag hört att det enda som skiljer är att man inte tar in hela spöserien till Europa, men det är bara hörsägen.
    Tycker det verkar extremt oekonomiskt att utveckla helt olika spö-serier för USA/Europa, spöna säljs ju ändå relativt billigt på båda sidor vattnet.
    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
      Nyfiken fråga,
      Det där påståendet har jag sett dyka upp då-och-då från olika användare, finns det någon form av underlag eller är det ett vidarebefordrat rykte?
      Har för mig att jag hört att det enda som skiljer är att man inte tar in hela spöserien till Europa, men det är bara hörsägen.
      Tycker det verkar extremt oekonomiskt att utveckla helt olika spö-serier för USA/Europa, spöna säljs ju ändå relativt billigt på båda sidor vattnet.
      Sn0rdanger, som nog var först med att få reda på att dem kommer till Sverige sa att ABU sa till honom att klingorna var olika.

Kolla också på dem olika modellerna, i USA har dem inga tvådelade och inga 8-9 fotare (inte sen jag kollade iaf)

Kommentera

Har ett 7fot haspel 5-15gr och måste säga att jag aldrig tidigare varit så nöjd med ett spö i den prisklassen. Enligt mig ett mycket prisvärt spö.

Kommentera

tack för alla åsikter och kommentarer!

Blir till att klura lite och gå till en butik för att känna och klämma lite.

Att spöt känns framtungt låter inget vidare då det används en liten rulle...

Savagears spön gillar jag starkt, har MP pro trigger i både 8"&9" varianterna och är mer än nöjd med dem.

fortsätt gärna komma med tips/åsikter och förslag på olika spön. gärna i prisklassen 800-1000kr, men om det kommer negativa kommentarer om vendetta får det nog bli ett parabellum.

Tack

/P

Kommentera

Vad tycker ni om handtagen precis där man fäster rullen. Många många spön har så man får hålla i grunden av spöet och resten är kork där man inte håller, Hur är tanken här?

Om vi tittar på Berkley Lightning rod så har de ju kork över hela handtaget/fästet där rullen sitter vilket är där man håller.

Sen tittar vi på SG Parabellum och där får man hålla i tråkig plast? vilket det oftast är på spön tyvärr...

Detta är något som jag stör mig något gigantiskt på... så då lägger man mycket pengar på ett spö där man inte får hålla i korken utan man får hålla i det sunkiga plastskitet/spögrunden av någon anledning.

är det någon annan som stör sig på sånt?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jawny Visa inlägg
              Vad tycker ni om handtagen precis där man fäster rullen. Många många spön har så man får hålla i grunden av spöet och resten är kork där man inte håller, Hur är tanken här?

Om vi tittar på Berkley Lightning rod så har de ju kork över hela handtaget/fästet där rullen sitter vilket är där man håller.

Sen tittar vi på SG Parabellum och där får man hålla i tråkig plast? vilket det oftast är på spön tyvärr...

Detta är något som jag stör mig något gigantiskt på... så då lägger man mycket pengar på ett spö där man inte får hålla i korken utan man får hålla i det sunkiga plastskitet/spögrunden av någon anledning.

är det någon annan som stör sig på sånt?
              Jag gillar rullfästen med blottlagd klinga då jag upplever att man känner små nafs/stötar bättre om man håller runt rullen vid fiske som jag gör till 80% av fallen vid fiske med multirulle.
              De gånger jag håller i handtaget framför rullen är vid fiske med stora gäddspinnare och djupare fiske med vobblersex. cisko kid.

Kommentera

Ren idioti, det gör ju att spö bara passar en liten grupp människor med en specifik armlängd (vendetta) undrar om det är design eller om dom vill spara på korken??

Själv brukar jag flytta vänsterhanden på handtaget för maximal kraft och känsla, det blir ju omöjligt med ett vendetta spö

Kommentera

Var och kände och klämde på ett vendetta häromdagen och som någon nämt är det väldigt framtungt.

Blev ett savagear parabellum som kändes mycket trevligt i butik!

Blir provfiske imorgon, ska bli kul och se hur aktionen är i verkligeheten!

Kommentera

Var inne på att köpa detta spöt med, men blev ett Veritas istället, beställde detta från USA och som någon redan nämnt är dessa helt olika de svenska. Mitt Veritas är stenhårt och nåt vansinnigt överklassat så det får nu användas lätt-jerk o tyngre spinn! Ett spö jag fastnade för istället för Vendettat är Berkley Pulse, i min mening mycket bättre känslighet va gäller spinnmodellen i alla fall! Kika på det o jämför, samma prislapp!

Kommentera

Bra val När du kastar, prova att flytta vänster handen upp och ner lite på handtaget och känn skillnaden beroende på var du håller, det är därför jag inte tycker om vendettas handtag, har hört en del haspel-fiskare som varit riktigt irriterade på RT tyrans handtag....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 718 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04