Shimano Speedmaster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Speedmaster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jaha.. har varit så säker på att jag ska köpa ett speedmaster 180 L men så ser man detta

Kommentera

Köpte först ett 9` men det knakade så jag bytte. Fanns inga i den kastvikt jag sökte så jag tog ett 10` istället. Har ett litet missljud även i detta men denna gången misstänker jag att det är lacken. Helt annorlunda ljud än förra. Skönt spö men det känns som det är ganska skört och kan gå i sönder vilken sekund som helst. Funderar på att byta till ett Berkley Signa Salmon. Grymt sköna spön.

Kommentera

tackar för varningen... är det någon som har tips på bra UL / L -spö med betesvikten mellan 2-15g?? vet inte hur jag ska skriva men det ska klara av 3g samt 12g..
        jag har funderat på Shimano ForceMaster 6' 3-15g men det känns som om jag vill lägga en liten slant till

Kommentera

Ursprungligen postat av niklas- Visa inlägg
          tackar för varningen... är det någon som har tips på bra UL / L -spö med betesvikten mellan 2-15g?? vet inte hur jag ska skriva men det ska klara av 3g samt 12g..
          jag har funderat på Shimano ForceMaster 6' 3-15g men det känns som om jag vill lägga en liten slant till
          Shimano Forcemaster tycker jag är ett prisvärt spö annars. Köpte ett 7´ och är faktiskt riktigt nöjd med det.

Abu har ett riktigt grymt ul annars. Kommer inte ihåg vad det heter men det är rikigt tjockt kring korken.

Kommentera

Jag kan rekomendera Berkley SSGS 7fot 3-12g. Grymt skönt spö. Vet dock inte om just denna meddel finns kvar. Men Berkley har liknande som är minst lika bra.

Kommentera

jag skulle välja ett berkley alla gånger, grymt sköna klingor, den äldre modellen av skeletor tex kan man nog hitta under tusenlappen

Kommentera

glömde skriva att jag helst vill ha max 6'.. tror ändå att det blir ett forcemaster 6'
                sedan så tänkte jag köpa Shimanos rulle Symetre 750 FI, kanske ändå blir Sedona.. det där alla pratar om att den glappar, känner man det första gången man tar på den eller är det nåt som kommer med tiden?

Kommentera

Ursprungligen postat av niklas- Visa inlägg
                  Jag använder ett Kinetic Ultracast 4-15 g, 9.6 fot med en Sedona 750. En grym kombination till ett bra pris, räkna ca. 800-1000 för spöet. Du kan nog säkert använda spöet även till tregrams beten.

Har även en Sedona 2500 som inte alls känns lika bra som 750, har ingen aning om varför men så är det!

/Fredde

Kommentera

hur bra tror ni att det skulle funka att tampas med gäddor upp till typ 5 kg med 7 fots (5-20 g) modellen? eller ska man satsa på ett lite tyngre?

får mycket snipor här i västerås och det vore trevligt med ett spö som man kunde få ut så mycket fajt utav dem som möjligt

Kommentera

Hej
                      Att korkhandtag av screw downmodellen spricker gäller på flertalet spön. Det är konstruktionen som sådan som är lite halvkass. Speedmaster är grymt snabba spön, väldigt lätta och riktigt sköna att fiska med. De kommer med nytt rullfäste under 2009 och förhoppningsvis blir det bättre.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 707 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04