Abborespö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborespö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
    Jag köpte själv en ny uppsättning spö+rulle till Abborrefiske ganska nyligen.

Blev en Daiwa Fuego LT i 2500strlk. Kändes som man fick mycket rulle för pengarna.

Spöt är ett 7fots Daiwa ags 5-25g. ”Universal” kallar de just det spöt. Det finns i ytterligare 2 längder om man vill ha något längre. Är nöjd med mitt spö, tycker också det har skönt gammalt hederligt ”runt”, ”enkelt” grepp.

Det finns också ett ags klassat 7-32g. 7’1”. Det bör väl vara lite kralligare än ovan nämnda spö.
    .Vill nog ha ett med kastvikt 5- för att kunna kasta med mindre Crankbait... även jigg, Dropshot och vill även prova Ned eller vad det kallas ser häftigt ut..Har inte råd att köpa ett spö för jigg och ett för Crankbait..Så för hitta ett spö som funkar... Hur mycket betala du ?

Kommentera

Ca 1600:- för spöt på rea. Har sett nu att det är slut eller fullt pris där de finns i lager så kanske inte rätt pris. Nu har jag iof inte dammsugit nätet så det kanske finns till bra pris nånstans.

Angående crank så är min bild att det blir ganska många kast som trasslar med haspel. Där krokarna hakar i tafsen eller linan. Så ur mitt perspektiv börjar kompromissen redan där. Jag hade nog fokuserat/prioriterat ett spö för jigg. Men då fiskar jag nog 90 % jigg+spinnare kontra crank. Du kanske kan göra en motsvarande bedömning utifrån hur du kommer använda grejorna?

Kommentera

Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
        Ca 1600:- för spöt på rea. Har sett nu att det är slut eller fullt pris där de finns i lager så kanske inte rätt pris. Nu har jag iof inte dammsugit nätet så det kanske finns till bra pris nånstans.

Angående crank så är min bild att det blir ganska många kast som trasslar med haspel. Där krokarna hakar i tafsen eller linan. Så ur mitt perspektiv börjar kompromissen redan där. Jag hade nog fokuserat/prioriterat ett spö för jigg. Men då fiskar jag nog 90 % jigg+spinnare kontra crank. Du kanske kan göra en motsvarande bedömning utifrån hur du kommer använda grejorna?
        Det blir snsrt kalt i vattnet då är det väl jigg som gäller? Men det fpr bli ett allround kastvikt 5-25 g ca budget 800-1000 sen måste jag köpa en massa drag, jiggar och andra tillbehör till Abbore har en begränsad budget

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 736 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Benjamin S  
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04