Det perfekta beteslåset. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det perfekta beteslåset.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

en fastach sätter man på ny när den tidigare är borta av en eller annan anledning....lås av typen evergreen tar jag inte i med tång längre...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag kan också lägga ett gott omdöme gällande fastach clip. Använder det till abborrfisket.
      I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
        en fastach sätter man på ny när den tidigare är borta av en eller annan anledning....lås av typen evergreen tar jag inte i med tång längre...
        byggarn summerade mycket bra hur hållbara fastach är.

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
          jag har kört samma 0,60 FC tafs med fastach clip till mitt vertikal fiske i över en hel säsong. dragit mängder med 5+ gösar och gäddor på det.
          och har kört samma 0,25 FC tafs med fastach clip till mitt aborre hela denna säsongen. dock så har jag kortat tafsen flera gånger och återanvänt fastach clipet.
          jag kör rätt lång tafs, ca 70 cm. så jag kan korta den flera gånger ifall den blir sliten.

jag litar till 110% på fastach clips. lätt det bästa jag testat.

använder strl2 till vertikal fiske. och strl1 till borre spinn.
          (kör med stringease till mitt gäddspinn)
          Tjääna
          Det låter ju riktigt bra, verkar ju vara rätt många som kör med dem. Men jag fattar inte när du säger att du kör med fastach till abborre och gös och stringtease till gädda. Vad är skillnaden?
          På dom igen
          Bb
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
            Tjääna
            Det låter ju riktigt bra, verkar ju vara rätt många som kör med dem. Men jag fattar inte när du säger att du kör med fastach till abborre och gös och stringtease till gädda. Vad är skillnaden?
            På dom igen
            Bb
            fastach låsen tycker jag lämpar sig bäst till borre fiske eller vertikal fiske.

stringease låsen funkar bäst till mitt gäddspinn. större, fetare och jävligt säkra.
            köpte en färdig titan tafs från BFT för nåra år sedan och på den satt ett stringease lås. jag gillade det skarpt och sedan dess har jag fortsatt med dom.

men den absolut största anledningen är att jag tycker dom största fastach låsen blir knepiga å använda till gäddspinn, där vinner stringease. jag kör nästan uteslutande med handgjorda trä beten och vissa av dom har riktigt feta öglor, kan va knivigt å få i ett fastach. även om man tar strl 4.

vig "lättare" fiske så vinner fastach. fastach kan man med enkelhet använda även på små jiggskallar där det kan vara riktigt knivigt å pilla i ett vanligt beteslås.
            liten ögla, inga problem för ett fastach.

Kommentera

stringease är väl inte ett speciellt beteslås utan en tillverkare?
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

rätt personlig grej de där me beteslås. kan ta flera år innan man hittar det man verkligen söker.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  stringease är väl inte ett speciellt beteslås utan en tillverkare?
                  e de? trodde dom hette så.

jepp, kollade lite och du har nog rätt. själva låset heter stay-lok. va tydligen stringease som tog fram det.

så stay-lok och fastach låsen som bft säljer är igentligen inte deras egna produkt? utan en stringease produkt.

Kommentera

Fastach är grym till vertikeljigg. Går väldigt snabbt att byts bete med den. Annars är daiwa twistbuster en favorit bland snabblås. Kanske dock ej särskilt till jigg.

Kommentera

Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg
                      fastach låsen tycker jag lämpar sig bäst till borre fiske eller vertikal fiske.

stringease låsen funkar bäst till mitt gäddspinn. större, fetare och jävligt säkra.
                      köpte en färdig titan tafs från BFT för nåra år sedan och på den satt ett stringease lås. jag gillade det skarpt och sedan dess har jag fortsatt med dom.

men den absolut största anledningen är att jag tycker dom största fastach låsen blir knepiga å använda till gäddspinn, där vinner stringease. jag kör nästan uteslutande med handgjorda trä beten och vissa av dom har riktigt feta öglor, kan va knivigt å få i ett fastach. även om man tar strl 4.

vig "lättare" fiske så vinner fastach. fastach kan man med enkelhet använda även på små jiggskallar där det kan vara riktigt knivigt å pilla i ett vanligt beteslås.
                      liten ögla, inga problem för ett fastach.
                      Tjääna
                      Då är jag med. Stay-lock som du skriver i andra inlägget använder jag också. Till fetjiggar och jeerkar. Helt klart så skall jag testa fastach. Gillar jag dem så blir det att handla storpack. Någon som vet vart man kan handla storpack, typ 50-100 st.
                      På dom igen
                      Bb
                      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 728 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04