Ursprungligen postat av Storborre
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Import och entusiastprylar!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg, nej, nej, jag menar en chronarch 101D7.
Den fiskerulle tillverkas inte längre, utan jänkarna ville samma rulle fast i magnesium och då födes shimano core.Magnesium rullar är lätta med det är riskfullt att använda dom i saltvatten, även om vissa magnesiumrullar har ett saltvattenskydd.
En Chronarch 101D7 ser ut så här:
[ATTACH=CONFIG]55936[/ATTACH]
En curado E och en chronarch E är samma rulle med olika färger på rullhuset. Det shimano gjorde var att de uppgraderade curado linjen till chronarch och slutade tillverka den riktiga Chronarch.
Häls //T
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggFinns D-varianten bara i 101-modell och inte i 51-modell?
Har hittat en D1017 för 225 GBP i butik.....bra pris?
/S
Lite kvällsläsning: http://www.tackletour.com/reviewshimchronarchd.html
Så om du frågar mig om det är ett bra pris, då måste jag svara ja, även om jag har sett dessa rullar gå under 2000 pix ibland på vissa auktionssajter.
Det fanns en Chronarch 51 såklart. Den hette då : Chronarch 51 Mg och den är en legendarisk fiskerulle för bassfisket eller för att fiska med lätta beten som vi säger på svenska. MG står för magnesium såklart.
Chronarch linjen var den exklusiva linjen för shimano lp rullar då och på den tiden hade shimano många bra modeller att välja bland. En av dem var Chronarch SF, en gammal fav. Jag måste påminna dig att "top of the line" lp modeller hette då precis som de heter idag: Calais (!).
Ha de' //T
Lämna en kommentar:
-
Finns D-varianten bara i 101-modell och inte i 51-modell?
Har hittat en D1017 för 225 GBP i butik.....bra pris?
/S
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av landkrabban Visa inläggD är en aluminiumcore. E är en vit curado E (med små skillnader) Visst stämmer det?
Lämna en kommentar:
-
, nej, nej, jag menar en chronarch 101D7.
Den fiskerulle tillverkas inte längre, utan jänkarna ville samma rulle fast i magnesium och då födes shimano core.Magnesium rullar är lätta med det är riskfullt att använda dom i saltvatten, även om vissa magnesiumrullar har ett saltvattenskydd.
En Chronarch 101D7 ser ut så här:
En curado E och en chronarch E är samma rulle med olika färger på rullhuset. Det shimano gjorde var att de uppgraderade curado linjen till chronarch och slutade tillverka den riktiga Chronarch.
Häls //T
Lämna en kommentar:
-
D är en aluminiumcore. E är en vit curado E (med små skillnader) Visst stämmer det?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggPå Eviken.
Shimano Core säger du? Har du blivit omvänd nu eller?Fin rulle iaf. Fungerar kanon för lätta beten.
Hittat du en Chronarch 101D, slå till. De är samma rulle och skillnaden är att core har magnesium delar och Chronarchen är hel i alu.
Häls //T
Chronarch 101D säger du...menar du inte 51D?
Tänker så här...skall man testa lättspinn med multi är det väl lika bra att gå på minsta modellen?
Vad skiljer Chronarch D från Chronarch E?
Har hittat en Chronarch 51E på en tysk site för 180 euro....är det ett bra pris?
/S
Lämna en kommentar:
-
Klart silverbågen ska ha en magnesiumrulle!
Jag har inte superkoll men jag uppfattar dessa som rätt prissatta med tanke på att det är butik med garantier (vad nu de är värda) inte "fulimport".
Den här lite klossiga 101:an finns i tyskland för 300eur vilket borde kunna vara värt en liten slant i form av garantitrygghet jämfört med fulimporterat från usa. det gäller även denna 51:a för 320 eur.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggNågon som vet var man hittar man en Shimano Core 51a till bästa pris?
/S
Shimano Core säger du? Har du blivit omvänd nu eller?Fin rulle iaf. Fungerar kanon för lätta beten.
Hittat du en Chronarch 101D, slå till. De är samma rulle och skillnaden är att core har magnesium delar och Chronarchen är hel i alu.
Häls //T
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 750 visningar
0 gillar