Jag kör mycket med dem. Riktigt grymma jiggar som jag kan rekommendera att testa, framförallt slim-varianten och hans worm.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Den stora tråden om finesse abborre
Collapse
X
-
Hej!
Jag fick precis en ide!
Det finns ju en väldans massa prylar till alla möjliga olika finesseriggar, och jag har suttit på kammaren och klurat på om man inte skulle ta och testa lite Jika rig. Jag inser att jag har ju väldigt mycket dropshotsänken liggande och det känns ju onödigt att köpa en till variant på sänken.
Då till min ide: Skulle jag inte bara kunna sätta ett dropshotsänke på linänden som blir över när jag knyter betet i tafsen? om jag väljer till exempel trilene knuten får jag ju en ände som pekar åt rimligt håll från kroken?
Extra bonus om sänket sätter sig så har jag en extra chans att behålla riggen!
Om jag inte postar något mer så är det jikasänkeskartellen som tystat mig.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SjonsBaever Visa inläggHej!
Jag fick precis en ide!
Det finns ju en väldans massa prylar till alla möjliga olika finesseriggar, och jag har suttit på kammaren och klurat på om man inte skulle ta och testa lite Jika rig. Jag inser att jag har ju väldigt mycket dropshotsänken liggande och det känns ju onödigt att köpa en till variant på sänken.
Då till min ide: Skulle jag inte bara kunna sätta ett dropshotsänke på linänden som blir över när jag knyter betet i tafsen? om jag väljer till exempel trilene knuten får jag ju en ände som pekar åt rimligt håll från kroken?
Extra bonus om sänket sätter sig så har jag en extra chans att behålla riggen!
Om jag inte postar något mer så är det jikasänkeskartellen som tystat mig.
Kommentera
-
Hur lång tafs eller hyr långt ska tyngden kunna röra sig när man binder en Free Rig ? .
En annan om Carolina riggar typ samma fråga hur lång ska den tafsen vara som man binder tyngden och pärlan på vara .och hur gör ni när ni vevar hem, är det bara att kasta ut och sakta veva hem med stopp.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av neo333 Visa inläggHur lång tafs eller hyr långt ska tyngden kunna röra sig när man binder en Free Rig ? .
En annan om Carolina riggar typ samma fråga hur lång ska den tafsen vara som man binder tyngden och pärlan på vara .och hur gör ni när ni vevar hem, är det bara att kasta ut och sakta veva hem med stopp.
Släpar hem den långsamt efter botten med något litet knyck emellanåt för att få ett klick från pärlan och för att få upp betet en liten bit i vattnet.
Nu är det inte jätteofta jag fiskar carolina, men de flesta fiskar jag fått på den metoden har tagit när betet dalar mot botten efter en liten knyck.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-03-23, 16:06 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
4 075 visningar
1 gilla