Doftmedel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Doftmedel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kör med dragons variant tycker den fiskar bättre när vattnet är riktigt kallt. Har haft den i två år så dryg är den.

Bästa är väl att marinera jiggarna i samma plastpåse man köpte jiggarna i.

Kommentera

Alltid svårt att bedöma effektiviteten av fiskedrag och småjusteringar, det kan ju alltid vara nått annat som spelar in. Man byter färg på draget och drar helt plötsligt tre fiskar i rask takt, var det tur, var det en huggperiod eller var det rätt färg på draget?
      Men jag upplever det som att fisken är lite långsammare att spotta ut doft preparerade jiggar än vanliga, så man har lite mer tid på sig att nita mothugget. Och i sega dagar känns det som om det gör skillnad på vertikal gösarna i alla fall, men som sagt, fan inte lätt att avgöra.

Kommentera

Jag minns Berkleys första doftjiggar, jag har sällan fått så bra med abborre som jag fick på dem.
        Till saken hör att de var tänkta att brytas ned efter en viss tid i naturen och var därför mycket mjukare och rörligare än andra fabrikat. Om det var doft eller konsistens låter jag vara osagt, men när de ändrade konsistens till en lite mer tålig försvann en hel del attraktionskraft. De första var så mjuka att abborrarna slet ned ytan med sina små sandpapper till tänder.
        Senast ändrad av richtermo; 2013-09-22, 05:59.
        gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

En liten fundering så här en söndagsmorgon. Fiskeabstinens då det vankas främmande och dagens fiske gick till spillo.

Alla vet att den mat vi äter innehåller massa farliga kemikalier dolda bakom E-nr och ord som smakförstärkare mm. Våra kvinnors kosmetika orsakar massor av lidande på alla försöksdjur då det innehåller cancerframkallande, hormonstörande, reproduktionshämmande och andra otrevliga kemikalier.

Med detta i bakhuvudet så skulle inte jag tro att ett doftmedel är sådär hemskt rent å fritt från farliga kemikalier så jag skulle slänga detta i våra vatten. Men förhoppningsvis har jag helt fel och dessa medel är snällare än vattnet.

Är det någon som har koll på vad dessa dofter består av ? ?
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Letar du på meteprodukter så finns det doftmedel som hävdas vara rena naturprodukter, men det gäller säkert inte alla...
            Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Nu har jag gått och köpt Bioedge doftmedel för att se hur det är. Tror det ska vara doft av mört eller liknande.

Ska bli intressant att se om jag får fler hugg eller inte. Om inte annat så ska jag prova det i ån hemma som varit så svår i år att man nästan tror den har blivit rotenon behandlad.

Kommentera

Jag var ute en sväng igår och det nappade mycket dåligt tills jag tog på Bioedge Shiner stift (löja) på jiggarna. Rejäla hugg och 8 gäddor på två timmar blev resultatet. Inga jättestora men ändå fisk. Man kan ju dock inte utesluta en huggperiod men ska prova igen idag så får vi se om det blir liknande resultat.
                Här är en länk till stiftet jag använde: http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...doftmedel.html

Kommentera

Ibland kan det göra enorm skillnad har jag märkt, Jag köpte ett Bioedge stift med borstmask lukt och jag och brorsan min tänkte att vi testar om det verkligen gör någon skillnad, så vi körde samma kinetic skeddrag med samma färg och fiskade inte 10m ifrån varandra, brodern använde stiftet och jag körde au naturell. På första kastet landar han en öring på 38cm och andra kastet en på 49cm, medans jag fick nada.

Kommentera

Ursprungligen postat av mackaveli Visa inlägg
                    På första kastet landar han en öring på 38cm och andra kastet en på 49cm, medans jag fick nada.
                    Är det hela forskningsunderlaget, 2 kast var? ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
                      Är det hela forskningsunderlaget, 2 kast var? ;-)
                      Så klart inte men om du vill kan jag berätta i detalj hur det kändes från att vakna på klockan 05:26 till att jag åt min ostkorv innan jag la mig

8/10 gånger vi vart ute och testat detta sätt har han nappat fler gånger än mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 774 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B