Aborrjerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aborrjerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bigfisher, lite kan jag väl ta å skriva ner, har testat en uppsjö av ytbeten, en del finns här i sverige och en del finns än så länge bara i USA.
    Men, Skitterwalk, Super Spook Jr, Zara Spook, Super Spook, Heddon Magnumtorpedo, wounded super spook, Jackpot 1400, små crawlers, osv osv. men skrämmand mkt är bara rena kopior av Spook. Svårt att göra så mkt nya innovativa grejjre på ngt som egentligen bara går sida sida på vattenytan. Sen har vi iofs. poppers och andra skvättbeten, dessa är bra men jag gillar dem inte, jag vill kunna styra mina beten på vattenytan.
    Men det är två i dagsläget som har en större maknad (i alla fall efter förra året), och det är spookarna och skitterwalkarna. Själv har jag tagit mängder med fisk på båda två. Men jag gillar spookarna bättre då de har en bättre side to side gång, framför allt om det går vågor på vattnet.
    När vi var i staterna så köpte jag på mig lite andra sorter som såg skojj ut, men inte var det mkt faktiskt som sticker ut ur mängden. Hittade dock en liten fin side to side bete som är bass-pros eget märke XPS (garanterat samma tillverkare som strike-pro) den ålar mkt fint i vattnet, lite lägre i ytfilmen, riktigt fin gång, vem vet kanske CWC kommer med en sån i sortimentet snart.
    länk till XPS lazer eye; http://www.basspro.com/servlet/catal...=SearchResults
    Senast ändrad av Push-Up; 2005-03-11, 10:18.
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

PA: vid en liten efterkoll så har jag en sån där TailChaser http://www.mannsbait.com/storegateway.html , testade den för ett par år sedan faktiskt, men blev lite ledsen då den sjönk långsamt
      Kommer dock testa den lite mer i sommar när abborren inte riktigt vill bryta ytan å ta betet. I det läget så skulle jag vilja ha ett vanligt side to side bete i max super spook storlek som går max 30cm under ytan....har nu ngn koll på sånt?
      Här verkar vara en flytande variant av TailChaser; Tidewater Tail Dragger i saltwater serien
      Senast ändrad av Push-Up; 2005-03-11, 12:36.
      Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
      Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
      Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up
        PA: vid en liten efterkoll så har jag en sån där TailChaser http://www.mannsbait.com/storegateway.html , testade den för ett par år sedan faktiskt, men blev lite ledsen då den sjönk långsamt
        Kommer dock testa den lite mer i sommar när abborren inte riktigt vill bryta ytan å ta betet. I det läget så skulle jag vilja ha ett vanligt side to side bete i max super spook storlek som går max 30cm under ytan....har nu ngn koll på sånt?
        Här verkar vara en flytande variant av TailChaser; Tidewater Tail Dragger i saltwater serien
        Det är detta jag nämnde som "nya hemliga"..Du kommer bli glatt överraskad. Annars finns det en del sjunkande småbeten typ Bagley Mullet som finns både som flyt o sjunk.
        Har en sjunkande själv, som jag tagit några havsöringar på innann den sprack. Att den sprack berodde på att förra ägaren körde ett skitträ för att spara pengar. Nya ägaren har dock styrt upp kvalitén igen så då lär dom vara bra.

Bara surfa runt o leta på olika Bass-sidor i USA, så hittar du nog ett bra gäng små sjunkande jerks så även du kan få en fisk någon gång.. ;o)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        23 svar
        4 136 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B