Ursprungligen postat av Barramundi
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Svartzonker McCelly
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggVill bara rent allmänt instämma i att Abu och Pure Fishing har en riktigt bra service mot oss konsumenter.
Ursprungligen postat av Barramundi Visa inläggSedan tycker jag att varumärket Abu är oförtjänt "ohett" bland sportfiskefolket där det ju är dyrmärken som St Croix, G Loomis, Simms och de exklusivare prylarna från Shimano och Daiwa som "gäller"... Av egen erfarenhet har jag insett att Abu faktiskt gör en hel riktigt bra och prisvärda grejer!
Det är faktiskt lite orättvis av dig att jämföra spöna från Pure Fishing sortimentet med spöna från St Croix eller G Loomis. För att dessa två är just det: spö-tillverkare och ingenting annat. Det är ju självklart att dessa två plus några få till levererar en produkt som håller såpass hög kvalité som är svår att matcha för andra leverantörer av fiskeprylar.
Om man nu byter ämnet till rullar, då det är bara och konstatera att ABU gör riktigt bra rullar och detta är ingen hemlighet. Jag ska försöka utveckla min resonemang med så enkla ord så möjligt för att undvika missförstånd. Det är så att utvecklingen har gått framåt och Shimano tillsammans med Daiwa levererar rullar idag som har någonting extra och som håller i längden, minst lika bra som ABUs topprullar. I vissa segment, då är det oftast fiskarens egna preferenser som avgör vilken rulle ska man ha. Om man fortsätter med rullar, garantier och kvalite, då Jag kan säga så här att Jag har inget emot att tillverkare lägger sina fabriker i Kina eller något annat lågavlönat land i Asien, utan det jag är emot är att betala samma pris för produkten, fast med sämre kvalité. Det är någonting som inte stämmer i den ekvationen, tycker jag.
Om ABU ska få lite kritik av mig , och jag verkligen hoppas att de gör någonting positivt av det, är att marknaden med små och lågprofil multirullar har kommit hit för att stanna och de ska sluta tillverka små multirullar för att försöka ta marknadsandelar utan de ska slå sina kloka huvuden ihop och göra en riktig bra lågprofil multirulle som är värt namnet.
Häls /TSenast ändrad av tonyex; 2012-04-11, 18:55.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Reitmond Visa inläggJag är besviken, 150:- spänn eller vad det kan ha kostat rakt i sjön. Hoppas herr Abu läser det här och skickar mig en ny McCelly!!
[ATTACH=CONFIG]40013[/ATTACH]
annars man kanske kan få ut skeden och sätta i en ny?
dock ska det inte gå sönder så lätt. men det är en annan 5a
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav Robbe511In other news, abborrarna har börjat vakna hos mig verkar det som. 4 st men inga monster, plus ett gäng...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2024-04-26, 15:38 -
-
av gaddivarHej!
har tidigare lämnat abborren ifred fram till juni då det för mig brukar bli enklare att hitta...3 Foton-
2024-03-02, 17:47 -
-
Svar till "Kinaskit" - Diskussionstrådav Cosmoz 08Recycler line spooler gjorde det roligare och enklare att spola på lina. Har beställt en adapter för...7 Foton
-
2024-01-27, 13:04 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
|
23 svar
3 777 visningar
1 gilla