Svartzonker McCelly - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker McCelly

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jäkligt konstigt att dom bara går sönder sådär? Dessutom när det är i sammarbete med Svartzonker som i övrigt har bra kvalite på det mesta (bortsett från lacken som sitter på kina tillverkade McTail då.)

Angående bättre förr eller ej. Så är jag väl för ung för att uttrycka mig om just 80 tals grejer... men de grejer som jag fick som liten pojk på sena 90 talet var faktiskt riktigt bra grejer.

Fladens grejer fungerade faktiskt på den tiden, jämfört med det mesta dom har idag.. Har ett gammalt fladen set som fortfarande är helt, från runt 98-00 tror jag. Kastar faktiskt bra, rullen gick sönder förra året då svärfar flyttade veven och vred sönder vredet. Spöt är dock helt och spöringarna med.

Har även haft någon wobbler som gått i arv, osäker på ålder, men den var i trä, väldigt lik rapala floating. Klarat sig väldigt länge tills jag tappade den.

Tror bland annat Fladen och ABU nu för tiden kör mycket kvantite över kvalite när det gäller drag.

Kommentera

Ursprungligen postat av Reitmond Visa inlägg
      Mmm, hade funkat om jag kom ihåg var jag köpt den. Tog ju bara ett av ställena på mässan. Suck!
      Håller tummarna på att Abu ska läsa min tråd och som goodwill skicka mig ett nytt.. hehe..
      Jag hade ringt till ABU. De flesta fabrikanter tar ju ansvar. Själv ringde jag till CWC när jag hade tappat ett reglage till en rulle från dem. Utan tjafs och utan kostnad fick jag två nya i brevlådan. Grym service! Intet sagt att ABU är likadana dock :-)

Kommentera

Mmm, jag kanske ska göra ett försök. Ju mer jag tänker på det, även om det är en liten sak så blir jag irriterad.
        Tack för tips!
        Ursprungligen postat av shank Visa inlägg
        Jag hade ringt till ABU. De flesta fabrikanter tar ju ansvar. Själv ringde jag till CWC när jag hade tappat ett reglage till en rulle från dem. Utan tjafs och utan kostnad fick jag två nya i brevlådan. Grym service! Intet sagt att ABU är likadana dock :-)
        http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Jag har köpt 2 mccelly. Dirakt när jag tog upp dem ur förpakningen så tänkte jag shit va plastiga dem känns, och när jag kastar med den så är jag rädd för att den ska sprängar om man får ett ordentligt hugg. Kvaliten känns kass på dessa drag.

Kommentera

Jag kanske fick ett måndagsexemplar, men visst det är plast och känns plast, men hey, så jäkla ömtåligt kan det inte vara tänkt o vara. Då skulle jag fått förvara det i ett vitrinskåp om jag nu haft ngt.

Ursprungligen postat av storfäskarn Visa inlägg
            Jag har köpt 2 mccelly. Dirakt när jag tog upp dem ur förpakningen så tänkte jag shit va plastiga dem känns, och när jag kastar med den så är jag rädd för att den ska sprängar om man får ett ordentligt hugg. Kvaliten känns kass på dessa drag.

Kommentera

Kanske OT, men jag tycker bara Rapala håller grym kvalité när det kommer till lack och hållbarhet. Nu ska man ut i busvädret och fiska den nya ålen. Och dom är ju inte direkt kända för sin grymma kvalité.

Kommentera

Visst, kvallen på dessa drag är väl sisådär, (någonting som inte jag märkt av dock). Men, krokarna är tokvassa och de fångar grymt mycket fisk! Jag undrar om jag tappat någon av de 40+ fiskarna jag fått änsålänge. (på tre pass på Åland). Älskar dem!

Kommentera

Jag uppskattade verkligen gången på McCelly, men hann inte komma så långt som till gädda innan typ vassen gjorde slut på draget.

Ursprungligen postat av VivaLaPike Visa inlägg
                  Visst, kvallen på dessa drag är väl sisådär, (någonting som inte jag märkt av dock). Men, krokarna är tokvassa och de fångar grymt mycket fisk! Jag undrar om jag tappat någon av de 40+ fiskarna jag fått änsålänge. (på tre pass på Åland). Älskar dem!

Kommentera

Efter ett ypperligt bemötande från berörd part är jag mer än nöjd med deras bemötande och serviceanda.
                    Stor tummen upp till Abu Garcia!! Jag är tacksam!
                    //Klas Skoglund

Kommentera

Ursprungligen postat av Reitmond Visa inlägg
                      Efter ett ypperligt bemötande från berörd part är jag mer än nöjd med deras bemötande och serviceanda.
                      Stor tummen upp till Abu Garcia!! Jag är tacksam!
                      //Klas Skoglund
                      Vill bara rent allmänt instämma i att Abu och Pure Fishing har en riktigt bra service mot oss konsumenter. Och det får i alla fall mig att vilja shoppa lite mer från just dem. Sedan tycker jag att varumärket Abu är oförtjänt "ohett" bland sportfiskefolket där det ju är dyrmärken som St Croix, G Loomis, Simms och de exklusivare prylarna från Shimano och Daiwa som "gäller"... Av egen erfarenhet har jag insett att Abu faktiskt gör en hel riktigt bra och prisvärda grejer!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      23 svar
                      3 782 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Peter B
                      av Peter B