brax och sutare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

brax och sutare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av CalleX
    Och? Jag tycker det är rätt kul med larm så jag kan tänka mig att fiska med
    det oavsett förhållanden...
    Roligare än att se ett flöte sakta glida iväg, roligare än att se en swintip sakta resa sig eller en qtip skaka?
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
      Roligare än att se ett flöte sakta glida iväg, roligare än att se en swintip sakta resa sig eller en qtip skaka?

Beror naturligtvis på humör och hur många hugg - men ja ibland! Men annars kan jag få flötesabstinens och då är det det som gäller!

Jag ser fram emot mitt första gäddpass med larm så att jag kan softa med en schysst bok i kvällningen och samtidigt ha larmen som vaktar betesfisken istället för att stirra sig halvblind på en fluoroscerande punkt nånstans i fjärran som man efter ett tag hallucinerar om...

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Varför fiska med alarm ?
        Seriöst vad är det för fel på dig?? Varför skulle man inte fiska sutare med larm? Ok du kanske vill sitta uppe fyra nätter och titta på ett flöte..tänk lite för helvete
        Blää

Kommentera

Ursprungligen postat av FetOst
          Seriöst vad är det för fel på dig?? Varför skulle man inte fiska sutare med larm? Ok du kanske vill sitta uppe fyra nätter och titta på ett flöte..tänk lite för helvete
          Som jag skrev innan finns det givetvis en del situationer där ett alarm gör jobbet bäst. Men jag förstår mig inte på folk som väljer larm för t.ex. flötmete och swingtip.

"Ok du kanske vill sitta uppe fyra nätter och titta på ett flöte..tänk lite för helvete."

Jag fiskar hellre koncentrerat med flöte/tip under de hetaste timmarna och sover resten... Men alla gör vi ju olika

Kommentera

Ursprungligen postat av Flûde
            Som jag skrev innan finns det givetvis en del situationer där ett alarm gör jobbet bäst. Men jag förstår mig inte på folk som väljer larm för t.ex. flötmete och swingtip.

"Ok du kanske vill sitta uppe fyra nätter och titta på ett flöte..tänk lite för helvete."

Jag fiskar hellre koncentrerat med flöte/tip under de hetaste timmarna och sover resten... Men alla gör vi ju olika
            Men jag förstår mig inte på folk som väljer larm för t.ex. flötmete och swingtip när inte situationen verkligen kräver det.

Kommentera

Fiske handlar om att trivas. Om man trivs med larm, så varför inte? Man ser ju mer av naturen då iaf. Själv föredrar jag ett flöte, även ifall jag ska fiska 4 dygn i sträck - det är faktiskt årets höjdpunkt för mig att sitta i en båt och vara så trött att jag nästan svimmar. Tillslut faller jag in i någon slags koma, där jag är helt avkopplad och samtidigt 100% fokuserad (konstigt tillstånd) - ibland halvsover jag, men vaknar direkt när flötet reser sig sakta lägger sig platt! Det negativa är alla konstiga saker jag ser längs vägarna när jag åker hem. Eller vad sägs om en tomte som står vid sidan av vägen och viftar på armarna? Den rackarn gömde sig i en vägkon med en blinkande lampa på när jag kom nära, dock...
              "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos
                Fiske handlar om att trivas. Om man trivs med larm, så varför inte? Man ser ju mer av naturen då iaf. Själv föredrar jag ett flöte, även ifall jag ska fiska 4 dygn i sträck - det är faktiskt årets höjdpunkt för mig att sitta i en båt och vara så trött att jag nästan svimmar. Tillslut faller jag in i någon slags koma, där jag är helt avkopplad och samtidigt 100% fokuserad (konstigt tillstånd) - ibland halvsover jag, men vaknar direkt när flötet reser sig sakta lägger sig platt! Det negativa är alla konstiga saker jag ser längs vägarna när jag åker hem. Eller vad sägs om en tomte som står vid sidan av vägen och viftar på armarna? Den rackarn gömde sig i en vägkon med en blinkande lampa på när jag kom nära, dock...

”Ibland halvsover jag, men vaknar direkt när flötet reser sig sakta lägger sig platt!”

Here you go! Animal instincts kicking in, closer to nature thus closer to fish! Just what it’s all about. As for strange road side gnomes! It feels like we are interring in David Lynch territory !

But seriously any one who doesn’t first try float fishing for bream, tench or carp is missing a wonderful and rich angling experience.
                I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Ursprungligen postat av FetOst

Tjenare "Hårding"... Vore trevligt om du kunde visa en lite mognare ton tack.

Kommentera

Det var ett jävla tjat om swingtipp, flöte eller larm....
                    Alla är ju bra vid olika tillfällen så låt alla fiska med sitt, och lägg ner denna idiotiska diskussionen!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Waterlog

But seriously any one who doesn’t first try float fishing for bream, tench or carp is missing a wonderful and rich angling experience.
                      That´s my point too
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                      29 svar
                      4 918 visningar
                      0 gillar