Har både en riktigt gedigen ryggsäck och en brassestol. Söker en karp/specimen stol i viktklassen runt 3 kg.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Metare, dags att vakna! ;)
Collapse
X
-
-
-
Planer för helgen?
Jag ska fira min far som fyller jämnt. Men självklart inte utan fiske . Blir sannolikt ett pass i en, för mig, ny sjö.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
Fiske imorgon
i regn och skur i nya vatten! kan inte bli bättre haha!.
Blev en stol trots allt : http://karpfiskebutiken.se/index.php...roduct_id=2238
Carp hunter är ett nytt märke skapad av Polska sportfiske märken Tandem Baits. Kanon service av karpfiskebutikens Anders lundmark. 349 riksdaler är ett bra pris också.
Kan förresten rekommendera redskapsboxen från ungerska märket Anaconda. Fick hem XXL varianten idag som är riktigt stor och får plats med det mesta. Kvaliten på materialet verkar vara riktigt hållbart!.
Första gäddmete tafsen för min del. Blev helt ok tror jag. Läste en artikel på en blogg och testade. Blev lite kortare på grund av lite misstag i början och därav 10 cm gick av. Fick experimentera lite med tafs skydd med en bullet bead ( hade inga slangar hemma ). Märkte att efter ha lindad runt wiret runt kroken och ut genom skaften så satt det löst så det känns nästan som det behövs en sorts slang för att det ska sitta tät. Vad tycker ni?
Senast ändrad av Zolwikus; 2016-06-17, 00:35.
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av Zolwikus Visa inläggHar både en riktigt gedigen ryggsäck och en brassestol. Söker en karp/specimen stol i viktklassen runt 3 kg.
Kommentera
-
Rena Guldet
Sammanlagt har jag lagt 3 pass efter sutare i år och alla har resulterat i guld. Idag var det trögfiskat i början och trodde nästan att det skulle vara första passet utan guld och bara massa silver ( mörten ). Efter några mäskbollar och en specialare med tutti frutti dip och tre majskornar small det på en grann tinca tinca på 2.1 kilo. Sjuka rusningar åt både höger och vänster innan jag fick in den i håven. Tack till förbipasserande för bild. En fin dag!
Kommentera
-
Snyggt Arek. Själv blev det ett bompass i det nya vatten som jag testade i helgen.http://enamatorfiskare.blogspot.se
Instagram enamatorfiskare
Kommentera
-
Dippar kan göra skillnad i både mäsk och på kroken!.
Har för övrigt köpt paraply som är oväntat stort och kan i princip användas som shelter, sjukt bra. Nya stolen kom också, helt klart prisvärd och inte så tung. Hoppas på lite seriösare gäddmete i höst då. Någon i skåne som är sugen så är det bara att hojta. Slog även till med ett par nya stövlar för 149 riksdaler som kostat 999.
Kommentera
-
Hur förvarar ni era tafsar till feederfisket. Jag använder mig utav tafsar på mellan 40-60 cm och använder i nuläget vinda på 25 cm. Finns det något smidigare och bättre alternativ?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
|
5 svar
1 877 visningar
0 gillar