Havöysund vad tror ni? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havöysund vad tror ni?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
    Då var vi också hemma igen efter en grym resa hälle på 66 kg till Charlie, 18 kg till mig och cirka 10 st mellan 3 - 7 kg till mig och Farsan. Största torskarna blev 31,3 kg till mig och Farsan 27 kg och ytterligare 1 över 25 kg till Charlie vi hade nog 30 st över 15 kg till mig och Farsan bara. Kungsfisk upp till 3,7 kg, rödspätta på 1,7 kg, gråsej på 8 kg. Det var en del av fiskarna jag kommer att skriva ett reportage från resan där jag kommer att lägga upp bilderna. Så en lyckad resa trots att vi var inblåsta den 2:a veckan så vi nådde inte dom bästa ställena föränn sista dagen och sista passet drar man på torsken på 31,3 kg så det var kul.
    Såg torsken på NSA:s hemsida, stort grattis. En riktigt gris.
    Tagen på helsej på Råsa eller?
    Har förresten bokat guidbåten på Söröya nästa år.

Kommentera

Tack tack, den togs på Reis och det gjorde även den andra över 30 kg. Ja den togs på sej brukar bara vara fisk över 10 kg som man får då.

Vilken tid har du bokat guidebåten??
      Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Tack tack, den togs på Reis och det gjorde även den andra över 30 kg. Ja den togs på sej brukar bara vara fisk över 10 kg som man får då.

Vilken tid har du bokat guidebåten??
        Härligt...
        Är själv uppe i Grebbestad nu, visst vi har inte tagit oss utomskär men största torsken passerar inte ens 0,5 kg
        Makrillfisket suger men vi har iaf med oss lite krabbgarn så några fina krabbor har fångats. Så man blir måttligt avundsjuk efter din lilla berättelse.
        Jag och kusinen åker upp 16-23 juni tror jag det är. Sist jag pratade med Jimmy va det bara vi två i guidebåten men fler lär väl tillkomma.

Kommentera

I natt fick den exlussiva "hundraklubben" för hälleflundra en ny svensk medlem, med en fisk på 100 jämnt, enligt Myrfjordsbloggen. Fångstman Thomas Holmesjö från Nässjö

Fyra Gulp och en Rom & Cola
          Besök min fiskeblogg

Kommentera

Reportage från vår resa finns på min hemsida under resor.

Kommentera

Reportage från vår resa finns på min hemsida under resor.
              Tackar för den läsningen, man bli inte mindre sugen på att åka iväg ingen nu.

Kommentera

Kul att ni gilla reportaget. Det bör nu vara ett par st som har varit på havöysund vad tyckte ni om stället ???

Kommentera

Jag hade ju bara fyra fiskedagar, varav två blåste inne, så jag har lite svårt att uttala mig. Potentialen finns för både specimenfiske och köttfiske. Att fylla sina 15 kg tar bara några timmar om man bonkar småtorsken. Men det gjorde vi inte, så jag fick bara några kg med hem. Grillade för övrigt en lubb nu ikväll. Specimenfisket gick sämre, men alla deltagare i vårt gäng fick pers på minst en art, så helt misslyckat var det inte. Vi hade kul ialla fall.
                  Fyra Gulp och en Rom & Cola
                  Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
                    Jag hade ju bara fyra fiskedagar, varav två blåste inne, så jag har lite svårt att uttala mig. Potentialen finns för både specimenfiske och köttfiske. Att fylla sina 15 kg tar bara några timmar om man bonkar småtorsken. Men det gjorde vi inte, så jag fick bara några kg med hem. Grillade för övrigt en lubb nu ikväll. Specimenfisket gick sämre, men alla deltagare i vårt gäng fick pers på minst en art, så helt misslyckat var det inte. Vi hade kul ialla fall.
                    Okej har hört både ont och gott om havöysund.

Kommentera

Hej!
                      Var hos NSA på Söröya förra året och hade en fantastisk upplevelse med för all del fisket men framförallt den fantastiska naturen, djurlivet och människorna däruppe.
                      Planerar nu för fiskeresa nästa år och funderar på alternativ.
                      Är också väldigt nyfiken på Havöysund med omnejd och passar på att fråga er som varit där eller är på väg, om själva resan dit.
                      Hur lång tid tar det ungefär (helst uppgift från Gardemoen) med busstur från Alta till Havöysund? väntetider osv?

Mvh
                      Robert

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      108 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      255 visningar
                      0 gillar