Havöysund vad tror ni? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havöysund vad tror ni?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
    Jag flyger på SAS Eurobonus-poäng. betalar bara flygskatt på ca 500 spänn. Business class på hemresan = maxbagage 30 kg (mot 20 annars).

Myrfjord är konkurrenter till NSA som ligger några km därifrån, men de verkar väldigt seriösa och lyhörda för gästernas önskemål. Enda campen i Norge med GPS-tracker i båtarna, om man skulle hamna i sjönöd.
    Mindre bra är väl att dom inte har VHF i båtarna.
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Patrik (Team Poseidon) Visa inlägg
      Mindre bra är väl att dom inte har VHF i båtarna.
      Dom har walkie-talkie med 5 sjömils räckvidd så att man slipper spamma ner allmänna VHF-kanaler med en massa fiskesnack mellan hyrbåtarna (dom har bara två båtar). Och hamnar man i sjönöd har dom trackern med larm.

Verkar ha varit helt bizarrt bra hälleflundrefiske på NSA-campen i Havöysund de senaste dagarna. Om en vecka sitter jag på flyget.
      Senast ändrad av Fis-Herman; 2009-06-15, 12:45.
      Fyra Gulp och en Rom & Cola
      Besök min fiskeblogg

Kommentera

Det gör jag med men till Söröya och 2 veckors fiske.

Ja fisket har varit mycket bra sen i fredags kul att det har kommit i gång hoppas det håller sig eller är lika bra när du/ni kommer upp. Då får ni ha ett skitfiske där uppe.

Kommentera

Börjar bli konfunderad. Efter en vecka på Söröya va jag helt övertygad om att det bara vara att åka hem och boka en ny men intresset för Havöysund har ökat dramatiskt de senaste dagarna

Kommentera

Exakt en vecka kvar tills man sitter på flyget upp till Havöysund nu. Jag får försöka dämpa min abstinens med lite vertikal fiske efter gös i veckan

Kommentera

Har bokat havöysund tills nästa år, men kommer lägga en vecka i kvalsundet också bra medelvikt på flundrorna där och vindskyddat = maxfisketid

Kommentera

Då var det äntligen dags.....

Klockan 6 i morgon bitti börjar resan upp till Havöysund,
                Detta har varit den längsta dagen på länge, Har bara gått och irrat runt hela dagen, Och kollat packningen säkert 6-7 gånger så att allt viktigt är med

Fy faan vad laddad man är nu, om exakt ett dygn så puttrar man ut med båten med "tyvärr" ganska höga förväntningar efter sista tidens hälle fiske.

Skitfiske på er gubbar

Kommentera

Vi kom hem i lördags. Ingen hälle i vår båt, men rätt mycket annat skoj, flera nya pers för grabbarna jag hade med mig. Men så lade vi bara totalt ca 6 timmar på hälle-nötandet också, och på fel ström skulle det visa sig. De dagar vi hade planerat fiska hälle på heltid blev inblåsta.

Mer på min blogg
                  Fyra Gulp och en Rom & Cola
                  Besök min fiskeblogg

Kommentera

Passerar strax Umeå på vägs hem från Havyösund. Det har varit ett spännande och trevligt fiske med många arter 9 st tot, tyvärr ingen stor Hälle men dock tre små med topp på 6-7 kg, så de stora som går utanför Myrfjord finns kvar till nästa gäng fiskare. För det finns monster där uppe helt klart.
                    Vad gäller Myrfjord Camp finns bara positivt att säga, bra boende, bra båtar mycket trevligt bemötande, som sagt ett härligt ställe, sen att vi bara blev inblåsta ett dygn mitt under veckan var bara bra, så man fick lite sömn.
                    Så det blir nog fler resor till Myrfjord.

Sen bör ju tilläggas att Norska tullverket stoppade oss vid Norsk-Finska gränsen, de har blivit på hugget den sista tiden, men det var inga problem vi hade ju inte för mycket med oss.
                    Hon frågade om vi fått något, "nä, mycke dåligt fiske" svarar vi.
                    Hon påtalar med ett leénde på läpparn att fisket i de norska fjordarna är väldigt dåligt, efter vad hon hört som tulltjänsteman.

Skit fiske på er
                    Senast ändrad av fransson1961; 2009-07-12, 20:57.
                    http://team-safari.blogspot.com/

Kommentera

Då var vi också hemma igen efter en grym resa hälle på 66 kg till Charlie, 18 kg till mig och cirka 10 st mellan 3 - 7 kg till mig och Farsan. Största torskarna blev 31,3 kg till mig och Farsan 27 kg och ytterligare 1 över 25 kg till Charlie vi hade nog 30 st över 15 kg till mig och Farsan bara. Kungsfisk upp till 3,7 kg, rödspätta på 1,7 kg, gråsej på 8 kg. Det var en del av fiskarna jag kommer att skriva ett reportage från resan där jag kommer att lägga upp bilderna. Så en lyckad resa trots att vi var inblåsta den 2:a veckan så vi nådde inte dom bästa ställena föränn sista dagen och sista passet drar man på torsken på 31,3 kg så det var kul.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Mattiaslindahl, 2024-08-04, 20:54
                      0 svar
                      114 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mattiaslindahl  
                      Startad av vallonen, 2024-09-19, 16:52
                      6 svar
                      275 visningar
                      0 gillar