Frontmotor Minn kota eller Motorguide - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frontmotor Minn kota eller Motorguide

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg

Skulle det inte funka som du vill kan du ju bara skaffa en äldre fjärrkontroll, antar jag - tycker de fysiska knapparna sitter dumt till högst upp vilket gör det svårt att sköta motorn med en hand. Som högerhänt har jag fjärren i en karbinhake på min vänstra sida så jag sköter motorn med vänstern och slipper lägga från mig spöt, tvivlar på att det funkar med nya fjärren om man kommer åt en touchskärm hela tiden. Men fattar att du köper det senaste om priset är samma.
    Jag förstår dig, men är kanske lättare att vänja sig för mig som inte haft frontmonterat tidigare och inte preferens från tidigare handkontroll.
    Fick hålla en i handen och låg väldigt naturligt, blir väldigt spännande oavsett i sådana fall.

Läste precis i handboken på minn kotas hemsida att man kan faktiskt inaktivera touchknapparna och endast ha informationsskärmen igång
    Så lär bli det om jag ändå inte länkar ihop motorn med ett lod, då slipper man oavsiktliga tryck på skärmen. :-)

**Verkar även som att man kan spegelvända hela skärmen och då byter även de fysiska knapparna funktion så man kan använda den "uppochner" så den mer liknar den enklare/vanliga handkontrollen.

Fiskefebern börjar komma krypande nu även om det dröjer minst några veckor till här i mellersta Sverige..

Tack återigen för värdefull input.
    Senast ändrad av tobs; 2024-04-05, 12:07.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
    14 svar
    1 852 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Karlmagnus  
    Startad av Okoun, 2023-11-27, 16:52