Båtval. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtval.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Alltså det största problemet med 95% av båtarna är ju att dem inte går att fiska ifrån. Ta Arkipen vilken diskuterats som ett exempel för någon som tycker om spinnfiske. Små kastytor, dåliga stuvutrymmen för tillbehör, inga fack för batterier, krånglig montering av frontmonterad elmotor och hajfenor vilka måste kapas. Kort sagt det är mycket arbete innan denna båt ens är fiskbar.

Tacka vet jag att det finns färdiga alternativ att köpa från scratch eller billiga plastskrov man kan fixa själv om man är lagd så.

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
      Tacka vet jag att det finns färdiga alternativ att köpa från scratch eller billiga plastskrov man kan fixa själv om man är lagd så.
      Tar tacksamt emot vad du tänkte på med "färdiga alternativ att köpa från scratch". Alla tankar och åsikter tas i beaktning vid båtköp. Det kan lika väl bli ngn plastvariant för mig. Inget beslut är gjutet i alu eller plast än.
      http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Färdiga alternativ = Tracker, Quintrex, Starcraft (ev Linder Catch)... båtar som kan beställas fullkittade och klara för sportfiske direkt från "fabrik".
        Importera en Mako 2201 Inshore från staterna istället... DRÖMBÅT!!

Kommentera

Tobias: Jag tänkte så också. Men om jag går till butik, och säger vad jag vill ha... ja då måste jag sälja min guldkedja, kavaj, käpp och mustasch för o ha råd.
          Jag kommer med stor sannolikhet handla beggat, och hoppas han/hon som säljer har kittat den efter mitt behov. Men eftersom jag är färsking i båtvärlden så har jag inte några direkta krav än, mer önskemål kanske. Därav är era diskutioner och FS generellt fantastikt för att få ny kunskap.

Kommentera

Inte så dyrt som du tror http://www.mojoboats.se/superguide_v16.html

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
              Dock ska man vara försiktig med att skriva sådana saker som "inte så dyrt" osv. Vad som är "billigt" för dig kanske är snordyrt för någon annan. Jag personligen tycker 140.000kr är ganska mycket pengar och skulle nog aldrig lägga det på en båt. Även om man får mycket båt för pengarna. Förstår du hur jag menar?

Reitmond: Beroende på hur mycket tid och ork du har men kan det inte vara ett alternativ att köpa en billigare plastbåt och bygga om den själv invändigt? Då får du den precis som du vill och samtidigt har du kul på resan och lär dig otroligt mycket. Sen kan man ju även känna sig stolt när man åker runt i "sin hemmabyggda båt" som fyller samma funktion och är precis lika praktisk som en sprillans ny...!

Kommentera

Gös Jonas: Jag har kollat på Trackerbåtarna. Helt i min smak o de verkar uppskattade.

Kommentera

Sant Tobbe ! Mkt stålar för mig med Men i förhållande vad man får är det bra.

Kommentera

Mr Trollkarl: 139´e mkt pengar för mig.
                    Med tanke på att jag ska/vill köpa bil, båt o trailer vill jag självklart komma så billigt undan utan o köpa "skit".
                    Mmm, har varit inne på o bygga själv, o jag lär mig gärna. Men med min takt så e båten klar till midsommar 2014 eller nåt sånt om jag startar idag.
                    Sen e jag inget proffs alls. Jag fiskar ungefär en-två gånger i veckan under isfri-tid. Men elmotorer, 37,85L sumpar, GPS o ekolod, allt är "nytt" för mig.
                    Men jag tänkte, ska jag ha båt så e det väl lika bra o skaffa allt sånt, med tanke på att min erfarenhet stäcker sig till kört eka, lånad motorbåt (med chafför) eller hyrekor med snurra typ. Sen får jag lära mig efterhand, det är väl så det funkar för de flesta kan jag tänka.

Kommentera

Rietmond klart det är mkt pengar.
                      Håkan Franssin har ju dock köpt Guide V-16 Laker Deep V den är ju rätt mkt billigare.
                      Tycker inte den gör sig bra på bild utan stolar mm kolla med honom hur han pimpade sin.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 899 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka