Båtval. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtval.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtval.

Godermiddag gott folk,

Jag står i fas med att köpa båt, min första för övrigt om inte roddbåtar räknas.

Vill ha en så underhållsfri båt som möjligt. Självklart ska den få kärlek också, men den ska brukas mer än vara snygg.
    Jag har nio båtar som jag läst mkt gott om, endel skit också. Följer även med intresse de andra trådar om dessa primärt tre olika båtmärken och modeller. Kikar även på Buster modellerna: M, L, äldre Big Buster, men de är inte med i omröstningen. Ha gärna åsikter om de också.

Självklart har priset en stor del i mitt beslut, men det är inte allt.
    Jag värdesätter sjöegenskaper, kvalité, pris, funktion, lättrailad osv.
    Jag fiskar enkom spinn och jerkfiske idag. (Anledningen till att jag inte fiskar annat som det är idag är att jag har en tendens o snöa in på allt nytt jag testar, så för att ha råd med annat så håller jag mig undan.)
    Primärt kommer fiske ske i insjö och innerskärgård, men får gärna funka kortturer på öppna stort havsytor när väder tillåter.
    Antalsmässigt i båten är oftast 1-2, ibland möjligen 3.

Kom gärna med eget förslag om mina nio val inte passar in på dina tankar och båtar som ni uppskattar.

Tack för er tanke och tid.

Klas aka Reitmond (FS) aka ZantaKlas (Tradera)
    32
    Starcraft 140 PT
    0,00%
    0
    Starcraft 168 PT
    3,13%
    1
    Starcraft 160SC
    3,13%
    1
    Linder Sportsman 445 Catch
    18,75%
    6
    Linder Sportsman 445MAX
    3,13%
    1
    Linder 460 Arkip
    9,38%
    3
    Quintrex Puhakka Pro Serie (390)
    3,13%
    1
    Quintrex 440 Hornet
    0,00%
    0
    Quintrex 440 Hornet Pro Series
    18,75%
    6
    Eget alternativ.
    40,63%
    13

The poll is expired.

Senast ändrad av ThePikeFather; 2012-01-11, 17:13. Anledning: Komplettering.
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Tyckte hornet pro-series varkade grym. Lite dyr bara =(

Kommentera

Jag la min röst på Linder Arkip 460, en enligt mig kanontrevlig båt. En sådan med Yamaha-snurra och en frontad elmotor och man blir lite våt i brallorna

Kommentera

Jag är själv sugen på en tracker super guide. Tycker det verkar vara mycket båt för pengarna, om nu inte jag riktigt har budget för det. Inte helt fantasitung att traila själv heller vid någorlunda fin ramp. Personligen så gillar jag dem bättre än starcraft. Vad jag har sett, men jag har ju aldrig åkt i nån av dem, så på ett sätt kan du bortse från mina åsikter.
        http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Totte: Det e just det. Jag kommer inte köpa ny båt som jag ser det idag iaf. Det har jag inte råd med. Jag gillar H-Pro S verkar grym också.
          Kimmen: Mmmm, den verkar också vass. Det e de lite större båtarna som jag är sugen på. Men e inte 100 åt vilket håll jag ska med mitt båtköp än.
          Morta: Alla åsikter uppskattas, ska kika mer på Trackerbåtarna!! Trodde dansbandare var täta som troll.

Kommentera

Har fiskat en del ifrån arkipen. Helt underbar att fiska ifrån, speciellt med elmotor i fören!
            Däremot är den inte rolig i hård sjö, men det känns lite som att folk säger så om de flesta alu-båtana. Men jag funderar ändå på en arkip.

Fan, det är riktigt svårt att bestämma sig!

Kommentera

Är inte Arkipen äckligt överprisad? Precis som alla Linders båtar...??

Slår nog ett slag för Tracker eller möjligtvis Quintrex. Inte för att jag ens borde uttala mig men tycker Trackerbåtarna som Mojoboats plockar hem är väldigt prisvärda, mycket båt för pengarna.
              Quintrex är väl ganska dyra men å andra sidan verkar båtarna riktigt vettiga. Sånt här blir i alla fall jag imponerad av:

Men det är klart... ingenting slår ju en Mako 1901 Inshore eller 2201 Inshore...

Ska bli kul att följa med dig i din nya båt i sommar Totte! Då kanske t.o.m jag kan få en stor gädda!

Tight lines!

Kommentera

Totte: Det är ju det, jag har lite tid på mig iaf. *hemligt* Jag har inget körkort idag, åker 22:a jan på intentivutbildning i Dalarna. Tar jag kortet ska jag i present (av mig själv) få en bil, båt och trailer e tanken.
                Tycker alu verkar vettiga, och har enkom goda erfarenheter av de jag nyttjat, Buster M, Big, och L.
                Men jag är öppen i sinnet, och läser en massa om alla båtar. Men det är som du skriver riktigt svårt o bestämma sig och en jäkla djungel. Men skoj samtidigt.
                Vad har du för båt idag Tottster?

Kommentera

Haha! Idag har jag en flipper 360 med 8 hästars rorkult. Riktigt trött på att inte kunna fiska längre bort än runt hörnet om det blåser lite. Jag har vägt lite, men tycks inte hitta något jag känner mig helt nöjd med.

Jag kan tänka mig att det slutar med att man köper sig någon billigare plastraket som man bygger om. Har kollat lite på HR-båtarna som ligger ganska bra i pris. Har en granne här ute som vill sälja sin 440 sport med 30 kusar (2-takt) för 20 000. Har dock inte provat båten, så jag har ingen aning.

Tobbe; lindern kan vara lite dyr, men jag lovar att den är grym att fiska från. Den där quintrexen känns lite som min flipper faktiskt. Såg inte så stabil ut som det påstås?! Sen blir jag trött på att alla videos man kan hitta är båtar körda i bleke. Jag vill se båtar som körs i lite hårdare sjö.

Blir det nån ny båt så får man såklart åka med =)

Kommentera

Har haft Big Buster i 3 år nu, o är otroligt nöjd på alla sätt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 893 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka