Bojsänke? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bojsänke?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bromstrumma lastbil är väldigt bra. Skär ned fint i botten och hål finns för kätting. Avsevärt högre densitet än exvis sten å betong. Behöver man inte så mkt så finns det ju mindre lastbilar...

Kommentera

det man med säkerhet kan konstatera i den här tråden är att det finns många saker att slänga i sjön för att hålla båten på plats.

en sak att tänka på kan väl vara miljöaspekten. att återanvända något är ju aldrig fel så länge det inte läcker ut gifter eller dylikt

fråga till er som har jättesänken/nedgrävda mojänger. har ni provat winscha upp dem? om ni nu velat få upp dem så att säga.
      Senast ändrad av norrpan42; 2015-06-11, 09:07.

Kommentera

Ursprungligen postat av norrpan42 Visa inlägg
        det man med säkerhet kan konstatera i den här tråden är att det finns många saker att slänga i sjön för att hålla båten på plats.

en sak att tänka på kan väl vara miljöaspekten. att återanvända något är ju aldrig fel så länge det inte läcker ut gifter eller dylikt

fråga till er som har jättesänken/nedgrävda mojänger. har ni provat winscha upp dem? om ni nu velat få upp dem så att säga.
        Det "jättesänke" som jag har nu är det tidigare nämnda slåtterhjulet.
        Jag har aldrig tagit upp det men har haft funderingar på att göra det och hur jag då skulle gå tillväga.
        Det ligger i dybotten och att få upp det från båt tror jag inte går, sitter nog som en "sugkopp" i botten!
        Min tanke är att få in en vinklad plåt under kanten på tyngden som kan agera släde på dyn.
        Koppla spakblock från tyngdens ögla (via plåten) till en ögla som sitter iland i berget.
        Om detta skulle funka vete fasen men det är ju en tanke iaf!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
        18 svar
        5 893 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Lärka
        av Lärka