BOMBER Jerk "Herky Jerky" nu hos www.trumman.com! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BOMBER Jerk "Herky Jerky" nu hos www.trumman.com!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• BOMBER Jerk "Herky Jerky" nu hos www.trumman.com!

BOMBER Jerk "Herky Jerky".
    De första Bomber Jerk kreationerna presenterade Bomber Bait Company, Gainesville, Texas redan på mitten av 1970-talet. De hette kort och gott Bomber Jerk Bait 43, 44 och 45 och tillverkades av cederträ i tre storlekar och flera fångstsäkra färger. Betet hade nästan ingen egen rörelse vid rak inspinning, men det blev helt levande när man vevade in det med omväxlande korta och långa ryck (jerk). Med lite träning kunde man få Bomber Jerk att omväxlande sticka iväg till höger och vänster vid varje ryck och huggstimulerande visa sidorna för efterföljande rovfisk som gädda och muskie.

Bomber Jerk "Herky Jerky" är en i kvalitet förbättrad version av de jerkbeten i plast och trä som under senare år dykt upp i skandinaviska sportfiskebutiker.

Bomber Jerk "Herky Jerky" är tillverkad i polykarbonat, vilket gör betet till världens starkaste jerkbait. Öglorna är tillverkade av 2,2 mm rostfri, styv ståltråd och viker sig inte vid mothugg eller under fighten med en riktig monstergädda. Konkurrerande jerkbait har bara 1,2 mm trådtjocklek i öglorna.

Bomber "Herky Jerky" är 148 mm lång, väger 75 gram och är försedd med Nr 4/0 laserslipade Mustad trekrokar. "Herky Jerky" har unikt lockande klickljud när den sjunker eller jerkas.

Bomber "Herky Jerky" glider från sida till sida vid varje "jerkryck" och visar lockande upp både sidor och buk för efterföljande gäddor eller muskies. Om du blir trött i axel och skuldra av en fiskedags många "jerkryck" kan din Bomber "Herky Jerky" fiskas in med ojämn inspinning med en serie av korta och långa vevstopp. Hugget kommer oftast när din "Herky Jerky" plötsligt stannar upp svävande, långsamt sjunker eller vevas igång igen.

"Trumman Superpris" SEK 133:- (cirkapris SEK 159:-)

Lagerförda färger:

BHJ6-GFSKM "Skitmörten"
    BHJ6-GFWIGG10 (LEF10) "Papegojan"
    BHJ6-SAL78 "Gäddan"
    BHJ6-SAL82 "Hot Red"
    BHJ6-SAL86 "Ålandsfärgen"
    BHJ6-WIGG1 (LEF1) "Abborren"
    BHJ6-WIGG2 (LEF2) "Tiger Stripe"
    BHJ6-XM7 "Skriket"
    BHJ6-XSIL-UV "Sillen"
    BHJ6-XSIO-UV "Fegisen"

Besök webshopen www.trumman.com, se och klicka på de av Old Firehand tio utvalda BOMBER Jerk "Herky Jerky" färgerna.

Med vänlig fiskehälsning,
    Trumman Sportfiske/LEF
    Leif Engström
    (Old Firehand)

Riktigt fina jerkar!! så skönt att fegisen har kommit i jerk!! Nöta nöta!!! någon som har fiskat mkt me Herkyjerky?? Bra, dålig? för och nackdel? puss

Kommentera

Jag ska absolut testa den! Jag välkomnar bra plagiat med nöje! Precis som att jag använder conrad istället för bombermodellen de kopierat pga priset kan jag absolut tänka mig att använda herky jerky istället för buster jerk ifall kvaliteten är bättre.
      Ståltråden är som du säger ett problem på tex Buster Jerk, den vrids och jävlas...

Kommentera

Bring it on.
        [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
        -Ta med skräpet hem.
        -Var ödmjuk.
        -Njut. Sluta hetsa o stressa.
        -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

OF varför finns den inte ens med på Bombers egen sida? Det är en ren och skär Wigglerprodukt.
          Att ett stort företag inte ens brys sig försöka en egen design är sjukt, de har stålarna och förmågan göra något eget. Det du skrev om 1970-talets Jerkbait, det har noll med dagens bete att göra.

OF har själv slagits mot kopior under hans många år som agentur för tex Bomber.
          Att nu hylla det är pinsamt och riktigt lågt.

Även gamla hundar kan tydligen lära sig !!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
            OF varför finns den inte ens med på Bombers egen sida? Det är en ren och skär Wigglerprodukt.
            Att ett stort företag inte ens brys sig försöka en egen design är sjukt, de har stålarna och förmågan göra något eget. Det du skrev om 1970-talets Jerkbait, det har noll med dagens bete att göra.

OF har själv slagits mot kopior under hans många år som agentur för tex Bomber.
            Att nu hylla det är pinsamt och riktigt lågt.

Även gamla hundar kan tydligen lära sig !!
            Även fast jag är långt ifrån något "Busterfan" så kan jag hålla med om att det är tråkigt när det handlar om så nästan identiska kopior. Kroppen och även målningen!
            På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
              Även fast jag är långt ifrån något "Busterfan" så kan jag hålla med om att det är tråkigt när det handlar om så nästan identiska kopior. Kroppen och även målningen!

Precis !

Jag säger inte att betet i sig inte skulle vara bra eller så.
              Bara så jävla trött på att företag inte klarar av att göra något själv, så jävla lätt rida på andra.
              Sen att som OF vända kappan efter vinden när mammon hägrar känns lika trist.
              Snart kommer han med ett svar om ACE Flipper bla bla bla säkerligen.

Kommentera

Måhända är det inte moraliskt försvarbart att göra kopior, men för mig som konsument är det bara fint. Förhoppningsvis högre kvalitet och pressade priser.

Kommentera

Jag skiter egentligen i det, men jag vill vara en man med ryggrad och inte någon kappvändare.
                  Har något gjort ett bra jobb skall de fan ha CRED. Pressade priser får du sällan.
                  Tycker bara det är så sjukt lågt och hoppas det slår tillbaka på de själva.

Kommentera

Ursprungligen postat av sjöräven Visa inlägg
                    Riktigt fina jerkar!! så skönt att fegisen har kommit i jerk!! Nöta nöta!!! någon som har fiskat mkt me Herkyjerky?? Bra, dålig? för och nackdel? puss
                    Även om formen påminner om ett annat välkänt jerk så är gången helt okej och absolut ett fungerande bete..
                    Jag upplever betet som väldigt lättfiskat....

Även om du använder lite väl hårda ord kanske GJ så håller jag med angående formen.
                    Självklart finns det inte hur många former som helst att leka med och oundvikligen kommer beten att vara lika varandra.
                    Däremot är det att sträcka bågen väldigt hårt när man kallar ett bete som detta som en nyhet! En utveckling vore bättre kanske, även om det är skilda företag¨så känns det som ett citat som fångar sanningen bättre.

Alltid lika roande att läsa OF´s inlägg dock, dom svävar väldigt mkt och jag ser fram emot denna diskussion mellan GJ och OF!
                    Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
                    1 251 svar
                    102 308 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av gabbu, 2014-09-13, 19:28