Pressrelease: SMSFiske lanseras ny fiskekortstjänst för mobiler - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pressrelease: SMSFiske lanseras ny fiskekortstjänst för mobiler

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hur ska det nå ut till alla små FVOs i sverige då och komma i praktiken.. skitbra till alla större sjöar kanske...
    [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Jättebra idé. Detta systemet används av Västtrafik och de gånger jag använt västtrafik när jag varit "hemma" i götet senaste året har jag alltid tyckt det varit galet smidigt att slippa tänka på varken kontanter och köpkort osv. Grymt smidigt.

Visst fasiken går det tjuvfiska. Det gör det även utan detta systemet.

Jag tycker det är positivt!

Kommentera

Ursprungligen postat av asvensson Visa inlägg
        Jag tycker inte det är så bra ide, folk kan ju vare ute och fiska från båt eller från land utan fiskekort men dom är redo att skicka ett sms ifall någon fiskekontrollant kommer, men kommer det ingen så skiter dom i det och har tjuvfiskat! Det skulle ju vara hur lätt som helst och tjuvfiska, bara sitta ute i båten och fiska och se man någon fiskekontrollant komma så skickar man iväg ett sms snabbt och får ett fiskekort innan han hinner komma fram till en men kommer det ingen kontrollant så skiter man i det!

Jag själv skulle inte göra så men jag tror det är många som skulle det!

/Anton
        Ungefär som att man inte kan lägga in inköpstid på SMS-fiskekortet?
        Väldigt smidigt skulle jag vilja säga.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Går det inte "tidsstämpla" korten man får till sin mobil? Inte så kul att visa upp ett som köptes för 30sekunder sedan då tillsyningsmannen ska kontrollera! .. blir ju lite mer pinsamt då! Kanske skulle avskräcka några från att tjuvfiska!

Edit: i skrivandets stund han någon före mig med tanken om tidsstämpel, Alessandro din fuling!
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
            Går det inte "tidsstämpla" korten man får till sin mobil? Inte så kul att visa upp ett som köptes för 30sekunder sedan då tillsyningsmannen ska kontrollera! .. blir ju lite mer pinsamt då! Kanske skulle avskräcka några från att tjuvfiska!
            Exakt min tanke, då gäller ju inte fiskekortet för den tid man redan fiskat.
            Böter+inköp av fiskekort borde gälla.
            Fast ett MMS hade varit bättre.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
              Exakt min tanke, då gäller ju inte fiskekortet för den tid man redan fiskat.
              Böter+inköp av fiskekort borde gälla.
              Fast ett MMS hade varit bättre.
              Problemet är bara att du kan inte haffa någon för tjuvfiske utan att ta denne på bar gärning.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                Problemet är bara att du kan inte haffa någon för tjuvfiske utan att ta denne på bar gärning.

Ok, om tillsyningsmannen studerar "tjuvfiskaren" i 20 minuter för att sedan ta kontakt och kontrollera kortet som köptes för 3 minuter sedan... Funkar inte det?

Hur som helst får man väll ändå förutsätta att de flesta följer reglerna och för dem är ju denna tjänst jätte bra! Att folk tjuvfiskar kommer vi nog aldrig komma ifrån! Tror i alla fall att denna tjänst ökar oddsen för att folk i allmänhet betalar!
                Senast ändrad av Grävlingen; 2009-04-10, 14:18.
                Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ok, om tillsyningsmannen studerar "tjuvfiskaren" i 20 minuter för att sedan ta kontakt och kontrollera kortet som köptes för 3 minuter sedan... Funkar inte det?

Hur som helst får man väll ändå förutsätta att de flesta följer reglerna och för dem är ju denna tjänst jätte bra! Att folk tjuvfiskar kommer vi nog aldrig komma ifrån! Tror i alla fall att denna tjänst ökar oddsen för att folk i allmänhet betalar!
                  Exakt min tanke också.
                  Sen finns det väl inte GSM täckning i hela landet, så man kan inte ha detta överallt, men iallafall ett fall i rätt riktning.
                  En tilläggstjänst vore om man kunde knappa in GPS koordinater och kunna se om det är privat vatten eller kortvatten. Väldigt bra tjänst tror jag i fjällen.

Kommentera

Ja bara tillsyningsmannen ser att killen har fiskat innan kortet mottagits så ska det nog inte vara några problem.

Kommentera

Ursprungligen postat av asvensson Visa inlägg
                      Hemi : I vissa sjöar vet jag att det står "fiskekontrollant" på vissa båtar, och är det en sjö man brukar fiska i så vet man säkert vem som är fiskekontrollant, så man kan nog se på avstånd om den personen är på väg!

Rudeboi: Det står direkt när man går in på sidan och läser "Du skickar in ett SMS och några sekunder senare får du ditt personliga fiskekort, rakt ned i mobilen." Vet ej var du sett dom 15 minuterna, jag hittade ej dom där!

Gillar fortfarande inte idéen!

/Anton
                      Varje fvo har satt egna tider med fördröjningstider för. Tiderna kommer även bytas med jämna mellanrum.
                      Micke/SMSFiske

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
                      12 svar
                      3 822 visningar
                      3 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
                      87 svar
                      6 307 visningar