Asp i fotoalbumet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Asp i fotoalbumet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Asp i fotoalbumet?

Jag börjar tvivla på om det är så bra att tillåta asp i fotoalbumet, blir alltför
    ofta bråk om asp fångade på våren.
    Vad tycker ni?
    227
    ja
    34,36%
    78
    nej
    65,64%
    149
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
    Jag börjar tvivla på om det är så bra att tillåta asp i fotoalbumet, blir alltför
    ofta bråk om asp fångade på våren.
    Vad tycker ni?
    Jag tycker att det vore en bra idé att endera inte tillåta Asp i fotoalbumet eller enbart fiskar fångade efter förbudstiden alltså f.o.m 1 juni. Blir svårt att hävda att en vårfångad fisk är tagen i juni då träden knappt har ett löv?!

Kommentera

Jag tycker att det ska tillåtas men att de som lagt upp bilderna ska trackaseras som straff och varnande exempel. Då lär ju sig andra mer om förbuden kanske!
      Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Jögge, fast det behöver ju inte vara träd på bilden.
        1ochenda, trakassera folk som lägger upp asp-bilder som inte är helt rumsrena, nja, helst inte, hellre att dom stannar i privata fotoalbumet...
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Bilder som läggs upp nu och visar å-fångade aspar borde rensas bort. Däremot är det inget fel att visa bilder på aspar som fångas lagligt. Det är en spännande och svårfångad sportfisk när det inte är lektid, så den bör absolut ha en plats i fotoalbumet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
            Jögge, fast det behöver ju inte vara träd på bilden.
            Det har du rätt i Alessandro, men på de flesta aspbilderna i fotoalbumet ser man någonform av växtlighet och kan därmed också oftast tyda tid på året, inte någon exakt bedömning det vet jag men ger någorlunda vägledning.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
              Bilder som läggs upp nu och visar å-fångade aspar borde rensas bort. Däremot är det inget fel att visa bilder på aspar som fångas lagligt. Det är en spännande och svårfångad sportfisk när det inte är lektid, så den bör absolut ha en plats i fotoalbumet.
              Självklart, fast det blir ju svårt ibland att avgöra om fisken är å-fångad eller inte?
              Inte lätt det här, ytterligare finns det ju t.ex svenska malar som är fångade
              som "bonus" fiskar i fotoalbumet, skall dom vara kvar?

Kommentera

Egentligen borde malarna också bort eftersom man ska återutsätta dem så snabbt som bara går om man råkar få en av misstag => borde kroka av dem i vattnet, och absolut inte posera med dem som flera uppenbarligen gjort.
                "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Jag har sett ett par måsar i fotalbumet, borde vi inte ta bort dem också? jag är rätt säker på att spöfiske efter mås är strängt förbjudet.
                  Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg

Ungefär som torsken...
                    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X