Asp i fotoalbumet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Asp i fotoalbumet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vart finns malbilder från Sverige??
    Är jag blind?
    myspace.com/klubbdist

Kommentera

Ursprungligen postat av J-E Visa inlägg
      Är jag blind?

Ett exempel:

Finns några fler.
      Hittar dem inte just nu men det var någon som hade tillstånd till "provfiske".

MVH Scanner

Kommentera

Ursprungligen postat av Scanner Visa inlägg
        Ett exempel:

Finns några fler.
        Hittar dem inte just nu men det var någon som hade tillstånd till "provfiske".

MVH Scanner
        Ah, thnx!
        myspace.com/klubbdist

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
          exakt. Men var är de stora då? För några år sen kunde man fiska stor torsk från land, det kan man inte längre. Torsken är bristvara även på västkusten.
          Vad jag vet så har stor torsk från land aldrig varit speciellt hett förutom kanske på vår och höst.. eller? Hur som helst så borde ju en hel del småtorsk vara bevis på att den iaf ynglar av sig fortfarande. Alltid något att vara positiv över.

Och själv tar jag hellre upp egen torsk är köper i affär, då vet jag iaf att det inte var något "spill" som slängdes tillbaka hel- eller halvdöda.

Kommentera

Ursprungligen postat av Scanner Visa inlägg
            Alla bilder på malar fångade i Sverige är i konsekvensens namn tveksamma.

MVH Scanner
            Skillnaden på asp- och malfiske är att det är aningen (!) lättare att rikta fisket mot asp än mot mal då aspen i dagsläget är betydligt mer talrik än malen. Således känns det som en ok förklaring att hävda att malfångsten var en mycket oväntad bifångst till skillnad mot en asp tagen i ett strömmande vatten i mitten av april.

I konsekvensens namn.

Kommentera

Ursprungligen postat av J-E Visa inlägg
              Är jag blind?
              Nejdå, dom flesta är bortsuddade..
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inlägg
                Skillnaden på asp- och malfiske är att det är aningen (!) lättare att rikta fisket mot asp än mot mal då aspen i dagsläget är betydligt mer talrik än malen. Således känns det som en ok förklaring att hävda att malfångsten var en mycket oväntad bifångst till skillnad mot en asp tagen i ett strömmande vatten i mitten av april.

I konsekvensens namn.
                Känns som att det snarare är 50/50...
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av popfredrik Visa inlägg
                  titta på den här gäddan bebest:

Så klart aspen ska va kvar i fotoalbumet! jag kan få asp i en ån utan att fiska i lekområdet, och dom fiskarna tycker jag hör hemma i albumet.
                  Det är en sak att stå och stoltsera med en fisk med strömmen i bakgrunden, men om fisken är tagen flera km nerströmms lekområdet så ser jag ingen anledning till att den ska bort.
                  Ska det vara så svårt att förstå att fiske efter ASP i mynnande åar till till typ väner, hjälmaren och mälaren har fiskeförbud på ASP på våren.
                  Kanske en bild för eget album kan vara kul, men varför stoltsera för tusentals tittare att jag fångat avsiktligt eller oasiktligt en skyddad fisk som är i lektid och är i eller på väg till sitt lekområde?

Klart den skall vara kvar i albumet, inget snack om det.
                  Eller skall vi plocka bort öring för att den är fredad från fiske under lektid oxå??
                  Senast ändrad av Push-Up; 2007-05-12, 14:29.
                  Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                  Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                  Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Michael Visa inlägg
                    Vad jag vet så har stor torsk från land aldrig varit speciellt hett förutom kanske på vår och höst.. eller? Hur som helst så borde ju en hel del småtorsk vara bevis på att den iaf ynglar av sig fortfarande. Alltid något att vara positiv över.

Och själv tar jag hellre upp egen torsk är köper i affär, då vet jag iaf att det inte var något "spill" som slängdes tillbaka hel- eller halvdöda.
                    Själv äter jag inte tork överhuvudtaget. Eftersom jag tycker att det är fel. Köper tex inte fiskpinnar och likn, om det finns torsk i. Tycker det är rent vansinne att fiska efter en art som försvinner.

Jag tycker snarare bristen på stora torskar bör ses som oroande.
                    Jo, man tog stora torskar från land förr.

Kommentera

För min del får man gärna ha Asp i albumet, annars får man ju aldrig lov att se de fina fiskarna.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X