Hur lockar man damen ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur lockar man damen ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur lockar man damen ?

Har funderat på hur man på ett smidigt sätt ska kunna åka ut o fiska utan att damen hakar upp sig..nu är det så att min dam trots allt gärna följer med, men inte så ofta som jag vill...och ibland så är det en massa ogräs o gräsmattor som ska ansas innan fisket tillåts..har till och med varit med om att diverse indragningar planeras om man drar ut..hehe...har provat med blomster små presenter och annat trevligt, men som vanligt genomskådas det...suck...försöker även hota med att tillrätta fisken och fixa en trevlig middag med vin efter fisket, men då mumlas det om McDonalds och liknande...snälla ge mig era bästa tips på hur man får dom små liven att smälta...
    Min utrustning: Rullar- Okuma Interceptor 3, Shimano Cardiff 301A, Ambassadeur 5501CS Pro Rocket. Spön- Shimano Beastmaster AX, Ron T Arezzo 9ft, Shimano CBM AX 270MH.

Har själv ingen dam som jag behöver ta hänsyn till men eftersom man själv är rätt lat och vill fiska mycket så får man ju trixa till det lite.

MINSKA ytorna av gräsmattan (mindre klippning)

Plantera gärna blommor på de delar som inte ska vara gräsmatta längre (perenner så du slipper göra det fler än en gång)

Lägg mycket gräsklipp mellan plantorna (minskar mängden ogräs betydligt)

Så, nu har ni fått mer tid till att fiska.

Kommentera

Inte så tokigt..asfaltera tomten kanske..hehe
      Min utrustning: Rullar- Okuma Interceptor 3, Shimano Cardiff 301A, Ambassadeur 5501CS Pro Rocket. Spön- Shimano Beastmaster AX, Ron T Arezzo 9ft, Shimano CBM AX 270MH.

Kommentera

Hmm...Jag har inte det problemet. Min sambo blir bara glad när jag sticker iväg ett par dar för fisket...
        Och kom i håg, Håll det enkelt...

Kommentera

Problemet är att jag fiskar vid stugan och där är alltid damen med..några längre fisketurer på annan ort blir det sällan...fast man kanske skulle se om hon också blir glad om jag pyser iväg ett par dar och fiskar..hehe

Kommentera

http://i99leikr.island.liu.se/index.html (en fiskar änkans liv)låt henne läsa det här så kanske hon förstår hur vi fiskare o deras flickvänner har det..bra skrivet av den som gjort det!
            UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
            minken.bloggsida.se/

Kommentera

Jag förstår precis vad du menar.
              Det är samma med fiske som med tid vid PC:n.
              Det är alltid för lite tid enligt oss(killarna) men på tok för mycket enligt våra kära kvinnor... Hehehe
              Tyvärr så är det en omöjlig ekvation så något enkelt svar kan inte jag ge.
              There's only a thin line between standing on the shores fishing or looking like a complete idiot...

Kommentera

jo tack det där med datorn känner jag igen...har hemsida och annat på nätet som ska skötas om...och det grymtas en del...fast jag förstår henne..man sitter gärna för länge..hehe

Kommentera

Kom att tänka på en historia som någon på forumet skickade inför ett tag sedan.

Min fra sa att jag fick välja mellan henne och fisket.
                  - och jag saknar henne ibland.

Det finns nog inga enkla lösningar, man får försöka hitta någonslags medelväg där bägge blir nöjda.
                  Det spelar nog ingen roll vad man sysslar med för hobby, ens partner tycker nog alltid att man lägger ner för mycket tid och pengar. Det finns enstaka undantag med fruar / partners som har ett outgrundligt tålamod och aldrig gnäller , men dom är sällsynta!
                  Buster L och jag är polare!

Kommentera

Man får ge och ta..

Jag har en underbar och förstående sambo. Oftast..

- Jag fiskar i kväll så tar vi en trevlig picknick lunch imorgon, vad sägs om nedanför forsen?

-Ok, vi gräver rabatter idag, imorgon tränar vi flugfiske.

Jag tror det bästa och enklaste är att man diskuterar vad man måste vill och kan göra. Under vänliga former och har man då gjort en överenskommelse kommer det svåra, att hålla den..

Fast det är klart, senast vi var ute:

-Jag vill INTE åka hem ännu, det är bara du som fått gös!

Det är de rätta takterna hos en gravid tjej!!
                    Senast ändrad av esobus; 2004-06-08, 09:17.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 370 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art