Hur lockar man damen ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur lockar man damen ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Re: Hur lockar man damen ?

Originally posted by Waverider
    Har funderat på hur man på ett smidigt sätt ska kunna åka ut o fiska utan att damen hakar upp sig..nu är det så att min dam trots allt gärna följer med, men inte så ofta som jag vill...och ibland så är det en massa ogräs o gräsmattor som ska ansas innan fisket tillåts..har till och med varit med om att diverse indragningar planeras om man drar ut..hehe...har provat med blomster små presenter och annat trevligt, men som vanligt genomskådas det...suck...försöker även hota med att tillrätta fisken och fixa en trevlig middag med vin efter fisket, men då mumlas det om McDonalds och liknande...snälla ge mig era bästa tips på hur man får dom små liven att smälta...

mäska, med en "mysig" shoppingtur!
    nej, föresten. du ska inte lyssna på mig. jag har totalt misslyckats med att föra över intresset (eller ens förståelsen) på min respektive. däremot har jag två fiskegalna ungar (4 och 15 år). många av mina fisketurer föregås av irritation hemma, så jag vill också ha tips och råd om hur man "får till det" utan knirr. det blir ju direkt löjligt att man måste hitta på svepsjäl för att kunna knycka sig en fisketripp då och då. en sak som jag däremot lyckats med är att få henne att acceptera att när vi reser någonstans så ska jag ha 1-2 dagars fiske, oavsett allt. detta resulterar i att alla våra resor sker till kust eller kustnära platser.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Originally posted by pata
      Problemet med min flickvän är att hon ligger alltid och sover i båten när ja ska fiska, hur får man henne mer intresserad?
      Hon har lika mycket tålamod som jag vet inte vad, vi skulle meta hon hade inte fått napp efter kanske max 2 minuter då gav hon upp...
      den dag jag får i min fru i en båt och hon lägger sig och sover när jag fiskar, gör jag vågen!
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

Planera för en framtid. Skriv in i almanackan redan bestämda dagar som är "tillåtna" för fiske, då blir det oftast inget problem för man ser till att ordna med andra livsviktiga saker tills dagen infinner sig för fiske .... bäst är dock att stiga upp myyycket tidigt för att undvika: - Skall du verkligen fiska idag? ,-).
        The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
        Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
        Klickbara länkar följer nedan
        Nattplockad mask
        Gädda äter Sissy
        Abborre vs mask
        Abborre vs mört
        Måånga gäddor samlade vid betet
        Gädda äter gädda
        Spännande fiskemetod efter gädda
        FS SPARADE TRÅD
        Laxhugg!

Kommentera

Originally posted by Storfiskaren
          - Skall du verkligen fiska idag? ,-).
          Ja, den kommentaren känner man ju igen på hur många situationer som helst!!! Varför ska dom säga så en och få en att få åtminstone lite dåligt samvete...Det är väl just samvetet dom vill åt men ändå.... Vi säger ju inget om dom säger att dom tex ska iväg å shoppa lördag efterrmiddag.....

Dom gnäller för mycket....det e tröttsamt!!
          Scomber Scombrus-Havets Kung!!

Kommentera

En gång i tiden var jag medlem i Telias fiskeklubb i Malmö. På ett möte diskuterades det julbord i Danmark eller något i den stilen. en av männen frågade då lite försynt om man skulle bjuda med sina respektive, då reste sig Calle upp (han var väl i 65-årsåldern) och sade;
            -"Är du inte klok, ha käringen med på sånt, det blir ju dubbelt så dyrt och hälften så roligt!"

En av medlemmarna i SG Pesca hade en flickvän som spjärnade emot när killen skulle ut och fiska. Hon fällde följande kommentar;
            -"Åk du och fiska...så skall du se hur jävla kul det blir när du kommer hem!"
            (Det blev ingen fisketur den gången! Dom är förresten separerade också!)

Enligt en annan medlem i Pesca (som stundtals fiskar 200 dagar om året trots familj och barn) så får man aldrik mjuka. Man måste hålla fiskefrekvensen uppe från dag ett. Börjar man vara hemma hos fjällan så tror hon att det skall vara så hela tiden. Vill man fiska 4 dagar i veckan så måste man hålla detta från dag ett i förhållandet. Skulle det vara pissväder och man är sjuk och inte har lust och fiska så måste man åka ut ändå,även om det innebär att man skall sitta av tiden i bilen utan att packa upp prylarna.

Själv tror jag på planeringsmetoden, tjejer är inte alls så flexibla som dom önskar att dom vore. Planerar man in sina turer i förväg, samt gör det man skall (förväntas göra) när man väl är hemma så funkar det ganska bra.
            Klydda inte till det...

Lär er Meta Mera http://www.metamera.se

Kommentera

Man får helt enkelt ge och ta!

Egna intressen är väldigt viktiga! Både damen och herren i ett förhållande måste få göra det dem själva vill till en viss gräns. Annars kommer det att sluka ett förhållande förr eller senare.

Har man försökt att locka den andre till fisket och det inte fungerar så får man helt enkelt fiska utan sin respektive.

Jag undrar om hon var intresserad av någonting väldigt kvinligt så som, "virkning" skulle du ställa upp på det säg 3 gånger i veckan. Det sista var menat som ett skämt!

Kommentera

Originally posted by Mårten
                En gång i tiden var jag medlem i Telias fiskeklubb i Malmö. På ett möte diskuterades det julbord i Danmark eller något i den stilen. en av männen frågade då lite försynt om man skulle bjuda med sina respektive, då reste sig Calle upp (han var väl i 65-årsåldern) och sade;
                -"Är du inte klok, ha käringen med på sånt, det blir ju dubbelt så dyrt och hälften så roligt!"

En av medlemmarna i SG Pesca hade en flickvän som spjärnade emot när killen skulle ut och fiska. Hon fällde följande kommentar;
                -"Åk du och fiska...så skall du se hur jävla kul det blir när du kommer hem!"
                (Det blev ingen fisketur den gången! Dom är förresten separerade också!)

Enligt en annan medlem i Pesca (som stundtals fiskar 200 dagar om året trots familj och barn) så får man aldrik mjuka. Man måste hålla fiskefrekvensen uppe från dag ett. Börjar man vara hemma hos fjällan så tror hon att det skall vara så hela tiden. Vill man fiska 4 dagar i veckan så måste man hålla detta från dag ett i förhållandet. Skulle det vara pissväder och man är sjuk och inte har lust och fiska så måste man åka ut ändå,även om det innebär att man skall sitta av tiden i bilen utan att packa upp prylarna.

Själv tror jag på planeringsmetoden, tjejer är inte alls så flexibla som dom önskar att dom vore. Planerar man in sina turer i förväg, samt gör det man skall (förväntas göra) när man väl är hemma så funkar det ganska bra.
                /Lazinko

Kommentera

Jag har en utmärkt lösning på detta problem! Ge henne nya TIDSKRÄVANDE intressen! Upplys henne om hur kul det är att shoppa med sina väninnor en hel helg. Kanske spela golf kan vara något? Böjra tillsammans, helt plötsligt har du FRUKTANSVÄRT ont i axeln och kan inte spela längre, hon däremot som blivit biten har nya golfvänner att spela med. Fixa ett falskt sjukintyg så är saken biff.

Nej, men försök att dels lägga fram det snyggt och förklara för henne vilken stor del av ditt liv detta är. Men gör det succesivt och under en uppbyggande period, till slut funkar det. Har det iaf gjort för mig, se till att hon planerar in saker att göra så kan du fiska då HON är upptagen, det slår allt.

Lycka till!

Kommentera

Det finns en ganska bra kommentar när tjejen säger: Måste du fiska idag.. Säg då gör nått för att få mig att stanna hemma då.... Du kan ju iaf få pimpla..... :P

Seriöst. Tror lite på detta med att planera ge och ta. Låt frugan dra ut på en runda med sina tjejer utan att ens verka besvärad av saken inget gnäll osv. Då kommer hon förhoppningsvis göra samma sak mot dig.
                    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ojoj...vilka tips..får väl kombinera några så ska det nog funka..frågan är om hon inte genomskådar dom..hehe...dom är smarta dom små liven..hehe..
                      Min utrustning: Rullar- Okuma Interceptor 3, Shimano Cardiff 301A, Ambassadeur 5501CS Pro Rocket. Spön- Shimano Beastmaster AX, Ron T Arezzo 9ft, Shimano CBM AX 270MH.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 122 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen