Vad är bra fiske för Dig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är bra fiske för Dig?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
    Måste nog va det löjligaste jag läst.
    Då har du nog inte läst mycket i dina dar.
    Borde nog läsa hela tråden igen och försöka lista ut varför jag skrev det. Lycka till.
    A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Förutsättningar för ett bra fiske:
      Jag bär inte med mig något gammalt groll som skaver mentalt. Är jag i harmoni fiskar jag som bäst och är koncentrerad. Enstaka småstrul med utrustningen gör inget men om grejorna rasar är dagen förstörd.
      Fiskeplatsen:
      Miljön är enormt viktig för mig. Helst vill jag inte se en människa eller färska ens spår efter folk. Jag vill leva i illusionen att vattnet är orört sedan åtminstone veckor. Det inspirerar extra. Jag vill se eller ana att det finns fisk av god storlek för vattnet ifråga.
      Fisket:
      Det måste inte nappa stup-i-ett men någon fisk vill jag känna och kanske även få landa. Får jag uppleva något oväntat eller ovanligt är det en bonus som uppväger även en blankdag. En missad stor fisk kan bli dagens höjdpunkt och ge stoff till en roman, för det är dem man minns eftersom de inte är ”rutinfiskar”.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
        Förutsättningar för ett bra fiske:
        Jag bär inte med mig något gammalt groll som skaver mentalt. Är jag i harmoni fiskar jag som bäst och är koncentrerad. Enstaka småstrul med utrustningen gör inget men om grejorna rasar är dagen förstörd.
        Fiskeplatsen:
        Miljön är enormt viktig för mig. Helst vill jag inte se en människa eller färska ens spår efter folk. Jag vill leva i illusionen att vattnet är orört sedan åtminstone veckor. Det inspirerar extra. Jag vill se eller ana att det finns fisk av god storlek för vattnet ifråga.
        Fisket:
        Det måste inte nappa stup-i-ett men någon fisk vill jag känna och kanske även få landa. Får jag uppleva något oväntat eller ovanligt är det en bonus som uppväger även en blankdag. En missad stor fisk kan bli dagens höjdpunkt och ge stoff till en roman, för det är dem man minns eftersom de inte är ”rutinfiskar”.
        Det låter härligt det där. Alltid skönt att vara i fin och så orörd miljö som möjligt!
        Inget liv utan fiske

Kommentera

Hade " bra fiske " senast idag. Var ute och spinnfiskade lite regnbåge med några polare. Riktigt schysst väder, en avlägset belägen göl med kristallklart vatten, några mackor med stekt ägg och korv + att en av bågarna jag fick, pressade min Core riktigt ordentligt. P&T fiske är väl inte min grej egentligen, men är det bra kvalitet på fisken, så är de rediga fighters regnbågarna

Kommentera

En av de mest minnesvärda bomturer var när jag och familjen var ute och trollade gös. När vi körde mellan två öar blev det ett jävla liv på en av dem. Det överröstade motorljudet. Två råbockar kommer fram till stranden och slåss som f-n innan den ena ger sig och simmar till nästa ö. Den passerade max 10 m framför fören. Samtidigt som han hoppade i kom en get fram och kollade in den bock som blev kvar. Vi fick med det hela på bild men det var innan den digitala eran och jag har ingen scanner så jag kan inte lägga upp bilderna här.

Annars brukar sega dagar med mycket som är emot en som till slut avslutas med en enda fisk som man kämpat för bli riktigt minnesvärda. Även om storleken inte alltid är nåt att hurra för.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
              En av de mest minnesvärda bomturer var när jag och familjen var ute och trollade gös. När vi körde mellan två öar blev det ett jävla liv på en av dem. Det överröstade motorljudet. Två råbockar kommer fram till stranden och slåss som f-n innan den ena ger sig och simmar till nästa ö. Den passerade max 10 m framför fören. Samtidigt som han hoppade i kom en get fram och kollade in den bock som blev kvar. Vi fick med det hela på bild men det var innan den digitala eran och jag har ingen scanner så jag kan inte lägga upp bilderna här.

Annars brukar sega dagar med mycket som är emot en som till slut avslutas med en enda fisk som man kämpat för bli riktigt minnesvärda. Även om storleken inte alltid är nåt att hurra för.
              Häftig upplevelse!

Vad tycker alla andra? Hur är en bra fisketur, och hur tycker ni att en bra fiskecamp ska vara?
              Inget liv utan fiske

Kommentera

När en satsning går hem. När man i förväg planerat för ett nytt vatten, en ny metod, en ny art eller ny utrustning och verkligen lyckas. Det tycker jag är en av de bästa fiskedagarna.
                Då behöver inte fisken vara stor men det är så roligt när man träffar rätt art.
                Jag har aldrig varit på en fiskecamp men som en nybörjare skulle jag vilja ha: Kunniga och trevliga guider. Bra info så jag inte behöver leta efter nåt. Ett mysigt och väl fungerande boende. Det kan gärna vara enkel standard, jag är ändå där för fisket.
                Båtar och utrustning ska vara väl i ordning. Jag vill inte ha nåt krångel under min dyrt betalade resa och jag vill känna mig trygg på sjön.
                Till sist: På en sådan resa förväntar man sig fisk och stor fisk. Så det blir mitt sista önskemål.
                Mvh Micke

Kommentera

Bra fiske för mig är när fisken nappar, som typ igår 3 småabborrar och en gäddsnipa tyckte jag var en hyfsad fiskedag eftersom jag oftast får ingenting.

En bra fiskedag är fint väder, fisken på hugget med goda vänners sällskap och ingen av dessa vänner blir utan fisk.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
                    Måste nog va det löjligaste jag läst.

Nybörjare alltså...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                      Nybörjare alltså...
                      Typ...
                      A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 333 visningar
                      1 gilla