Vad är bra fiske för Dig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är bra fiske för Dig?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tycker allt fiske är bra fiske!
    Den bästa/roligaste fisketuren jag varit på var dock när jag fiskade efter havsöring när jag märkte att vattnet kokade av näbbgädda!
    Hugg på varje kast och fullt ös i flera timmar.
    Näst bästa var när jag var i sommarstugan utanför Haparanda och skulle dra några kast innan middagen men det slutade med att jag fick 7 gäddor på de 30 minuter jag var ute!
    -----------PB's!-----------
    Gädda 8,7 kg
    Harr 0,5 kg
    Abborre 0,8 kg
    Torsk 2,4 kg
    Havsöring 3,5 kg
    Näbbgädda
    Strömming
    Mört
    Skrabb

Kommentera

Beträffande fiskecamp har jag ingen aning. Jag vet ingen jag skulle vilja åka till.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

En bra fiskedag är när jag lyckas knäcka koden, men det är det inte nödvändigt att fylla båten med fisk. Vill dock ha rejält med kontakt för att jag ska åka hem med ett leende på läpparna.

Seriositet är det absolut viktigaste när det gäller fiskecamp, ingen känsla av hafsverk. Är sen fisket kanon är det självklart ett plus.
        pannben, pannben, pannben..

Kommentera

Kul att höra alla svar!

Skulle vara intressant att veta hur en bra fiskecamp är för er alla Måste ta reda på detta också

Har någon som läser detta varit på någon fiskecamp och kan berätta om upplevelsen?
          Inget liv utan fiske

Kommentera

En bra fiskedag kan ju variera beroende på vilka förutsättningarna är. En sväng med båten till favorit abborrstället med hela familjen en vacker sommardag, med fika och våldsamt huggvillig fisk. Eller att fara ut till vildmarken och ett vackert strömmande vatten, utvadad med flugspöt, harren vakandes, en älg som står och betar på andra sidan och kungsörnen svävande ovanför. Det är en totalupplevelse få förunnat. Båda dessa kontraster är en bra fiskedag.
            Tjånajokk & Rostojaure fiskekamper ser jag som "bra" kamper. Boende i "orörd" vildmark, utan galen commers, där man verkar för ett hållbart fiske i fria vatten.
            Endast döda fiskar flyter med strömen!

Kommentera

få lite fisk inga mängder och bara ta det lungt
              Min blogg Min youtube channel Fiske+Båtar=Livet

Kommentera

En bra fiskedag för mig behöver inte nödvändigtvis innebära en massa fisk, det finns faktiskt bompass som varit minnesvärda ändå. Bara för ett par veckor sedan var jag ute och metade och fick ingen fisk, men däremot flög en havsörn bara något hundratal meter framför mig och det gjorde att fisketuren var lyckad ändå. Visst är det alltid en lyckad fisketur om man fångat mycket eller framförallt stor fisk, men som sagt, vissa bompass var fortfarande värda sin tid om miljön runtomkring var den rätta. Fiske är inte bara jakten på stor fisk utan även ett sätt att koppla av och njuta av livets små goda ting.

Vad gäller fiskecamper har jag ingen aning, har aldrig varit på någon sådan.
                Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Jag är nöjd om jag får behålla alla dragen

Kommentera

Mycket hugg tycker jag är roligast... För när man får en stor gädda så vill man bara åka hem pga man är så nöjd redan =D Annars är det ju alltid kul när någon i båten tabbar sig... Kastar av spön, lina, till och med att någon kastat i ett spö pga kastat för hårt.. hahaha

Kommentera

så en bra fiskedag är för dig Kangas när andra har en dålig alltså....riktiga kompistag...
                      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                      7 svar
                      1 522 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34