Nätfiske i Malmö Kanal - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nätfiske i Malmö Kanal

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nätfiske i Malmö Kanal

Ett antal rapporter har kommit upp om att det pågår ett relativt omfattande nätfiske i Malmö Kanal, både här på FS och från andra källor.
    Kan detta vara lagligt??
    Åtminstonde två rapporter säger att märkningen är obefintlig vilket tyder på att det handlar om olovligt fiske i mina ögon.
    Det ena nätet hade en 0,5l petflaska som flöte och det andra var enl utsago fäst i en fiskebåt.
    Detta kan inte vara rätt, gömmer man nätet har man nog inte rent mjöl i påsen.
    [FONT="Comic Sans MS"]Team Vraken
    http://www.team-vraken.blogspot.com/
    [/FONT]

Sorgligt nog finns det inte ett skit att göra åt det, har pågot under flera år och kommer nog att fortsätta oavsett vad vi tycker och tänker!

Kommentera

Nät utan namn och tel nr till ägaren är olaglig och jag tycker att det skall anmälas. Ett annat problem i Malmö är att det finns ingen som kan säga i klar språk VAD SOM GÄLLER!
      http://www.fiskedags.nu

Kommentera

Får man inte plocka upp omärkta nät och påstå att man trodde de
        var kvarglömda iom att de inte var märkta?!

Kommentera

Förra året låg det massor med röda bojar i kanalen, flest borta vid slottsträgårdens cervering, en del som fiskade sa att det var nät men jag vet inte, synd att kanotklubben inte får problem med dessa då hade det nog blivit fart på rensningen.

Kommentera

invänta idioterna, och ladda med en ordentlig 150gramms jerk eller pilk, extra stora trekrokar. sen är det bara att kasta prick.
            det skulle jag gjort om jag bott i malmö.

Kommentera

Vad är det för fisk dem vill fånga i näten? Är det abborre eller? Jag hatar folk som lägger nät, okej om man gör det för att få betesfisk eller så men att spärra av en kanal och fånga stim med fullvuxna abborrar får mig att må illa, de som gör på detta sätter förtjänar att få ett ruttet gäddkranium uppkört i a*********

Kommentera

Givetvis skall sånt här anmälas när man stöter på det. Själv har jag inte sett nåt när jag fiskat i kanalen under hösten.

Men frågan är till vem/vad man skall anmäla? Är det kommunen (vattnet borde väl tillhöra dem) eller är det till länsstyrelsen (de har väl övergripande ansvar för dylika miljöfrågor)? Eller någon annan statlig organisation?

Kommentera

Ursprungligen postat av Aborrjägaren Visa inlägg
                  Vad är det för fisk dem vill fånga i näten? Är det abborre eller? Jag hatar folk som lägger nät, okej om man gör det för att få betesfisk eller så men att spärra av en kanal och fånga stim med fullvuxna abborrar får mig att må illa, de som gör på detta sätter förtjänar att få ett ruttet gäddkranium uppkört i a*********
                  Finns en hel del fisk av olika typ i malmö kanal. Om man fiskar med nät kan man nog fånga en hel del plattfisk och mindre torskar förutom abborre. Enstaka gäddor och havsöring kan nog hittas med. Det är väl främst de fiskarterna som är av matintresse iaf, sen finns det annat också.

Kommentera

Gå ihop ett gäng och riv alla nät ni hittar och elda upp skiten.Ibland får man ta lagen i egna händer innan det är för sent.Har ni Karp i kanalen där med?
                    When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 058 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art