Jag anade aldrig att det här skulle bli en intressant tråd. Såklart man går för långt om man tävlar om vikter med andra. Det är ju riktigt rolig att kämpa med en stor fisk, även om den väger 1 eller 3 kg. Men jag förstår ju vissa att dem blir provocerade. Dem fångar vi säger en aborre på 1,4 kg.. Den ser verkligen stor ut och det är den också, sen kommer någon annan med en aborre på 600 gram som han/hon uppskattar vikten på över kilot. Också en stor aborre det men man ser ju skillnaden, och då tänker man kanske att han/hon ifråga alltid hittar på vikterna. Det är ju bättre att vara ärlig med vikten från första början, om man nu inte vet den kan man ju fråga om en uppskattning på vikten här på forumet. Jag tror dem flesta uppskattar rätt bra, för att inte säga precist. Min kompis gissade 2,5 kg på min största gädda. Sedan när vi vägde den, visade vågen 2,7.. Det jag vill säga är att man skadar inte någon om man råkar överdriva vikterna men man kanske inte bör överdriva dem för mycket. Då kan man lätt ses som en skojare och lurendrejare. Men jag vet ju också att man kan ju ha fel, man får en stor baddarfisk, man har ingen våg och då när man har nytt pb vill man ju ge sitt pb en vikt. Inte bara skriva att den var stor, men inte hur mycket den vägde..
Grattis förresten Axe, för en stor fet id
Grattis förresten Axe, för en stor fet id
Kommentera