16 kg gädda!!:) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

16 kg gädda!!:)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja, att bonka en gädda på 135cm är inte OK alltså. Tänk den i lekkondis?

Dock ett grattis till en fin fisk. Nu har du antagligen lärt dig att alltid ha kameran med!

Kommentera

KG?, Klart att man ska ha med kamera, men man räknar inte med att varje gång få en 15+.

Kommentera

En riktig magasinsråtta till gädda du fått, ful och jäklig men säga vad man vill i övrigt, det är inte var dag man tar en gädda på 16,1! Grattis!
        När jag var i din åder för mer än 45 år sedan hade jag inte tvekat en sekund om att banka livet ur gäddan. Så mycket god mat hade verkligen uppskattats av mina föräldrar! Idag hade jag inte dräpt den eftersom jag numera har ett ensamhushåll men är jag sugen på egenfiskad gädda så går ingen gädda upp till 5 kg säker.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Det är konstigt med en del C&R fiskare som skäller på andra fiskare om dom bonkar en gädda sedan är dom med på "slaktartävlingar" på gädda ?? inte alla men det finns.

Kommentera

Ursprungligen postat av modemgurka Visa inlägg
            BBRF du vill ju bonka allt. Om jag inte rappat på att återsätta min Hälle så hade du nog bonkat den också.
            Dessutom.. när du var 18 så bonkade alla. Vi kan väl bättre idag? Att bonka en sån fantastisk fisk bara för att man vill ha en bild är ju galet. I alla fall om man har som avsikt att släppa tillbaka fisk i vanliga fall.
            Självklart är det upp till ffångstmannen att göra vad han vill eftersom det inte är förbjudet att bonka fisk.
            Fast jag hade släppt den fisken alla dagar i veckan. Tänk vilken grej att få släppa tillbaka en sån firre och se den simma iväg. Bättre känsla än själva hugget och fighten tillsammans.
            Seriösa gäddfiskare släpper tillbaka grov gädda.

Jättegrattis till en superfin gädda. Även om jag hade grattat dig ännu mer om du släppt tillbaka den.

/Lasse
            Bonka allt? Nä, har släppt tillbaks betydligt mer än jag bonkat. Släpper normalt tillbaks all torsk över cirka 8 kg och under 4 kg och kveite under 10 kg, dock inte omöjligt att jag bonkar en 60-kilos om jag skulle få en. Släpper även tillbaks så gott som all gädda och de flesta gösar och abborrar. Det får inte gå hysteri i C&R, en enstaka stor gädda spelar ingen roll. Hade jag befunnit mig i den situationen idag att jag fått en så stor gädda som jag bedömde vara 15+ och inte haft våg eller kamera med mig är det möjligt att jag bonkat den.
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

Grattis till en riktig Dalagädda de va synd att du va tvungen o bonka den,men vi får hoppas att kameran e med nästa gång .
              Vattnet e alltid blött

Kommentera

Ursprungligen postat av Team 3XZ Visa inlägg
                Grattis till en riktig Dalagädda de va synd att du va tvungen o bonka den,men vi får hoppas att kameran e med nästa gång .
                Är det du på avataren som sitter med en 2kg´s abborre hemma i köket? Var du tvungen att bonka den? Sluta nu gnälla på honom.

Kommentera

kom igen att han bonka va väll inget riktigt hemska, hadde jag fått en sån stor och inte hadde kamera (vilket jag alltid har iallafall) hadde jag bonkat...

fin fisk... mitt PB på 2.4 har ja ingen bild men en sån liten e inte värd o bonka

Kommentera

Ursprungligen postat av sascha Visa inlägg
                    Man fiskar väl ändå bara för sin egen skull? Och om ingen ser ens fångst, man har den ju mentalt bevarad för alltid, sen om man har kamera med sig så är det ju en stor bonus. Ska man styrketräna tex om man nu gillar det för att andra ska se ens kropp?

Jag vet man uppfattas som en viktigpetter när man kritiserar när någon haft ihjäl en sån dinosaurie, men jag tycker det är tragiskt, inte bara att gäddan idag är död, utan hela jävla mentaliteten man ser bland många spösvingare här på fiskesnack, allt verkar handla om siffror och inte det roliga i det hela, fan bryr sig om en fisk är 121cm eller 123cm, sånt kan en revisor hålla på med.

Man blev glad i början då man såg hur många medlemmar sidan har, wow här snackas det om fiske av folk som verkligen brinner för det tänkte jag.
                    Tyvärr verkar det som att det som får fiskesnack att få titeln största forumet samtidigt är det som förstör det, mängden medlemmar, och man fiskar precis lika bra om inte bättre i mjukisbyxor.

Patetiskt av medlemmar att ljuga om metoder man tagit någon fisk på, manipulerade foton, lögner om vikter, uppladdningar av samma fisk men skriver att det är olika från en och samma dag, för att öka sin "status", herregud, fiska och njut i stället.
                    Påstår inte att denna gäddan är manipulerad eller något, det är en fantastisk fisk!

En c & r brigad kan driva rundor på forumen och i galleriet i veckor och attackera folk som slagit ihjäl gäddor, sen sticker en "högstatus" fiskare med sponsorer på kläderna ut ur mängden och säger "Vafan, låt han göra som han vill, hans fisk." osv, då helt plötsligt vänder hela brigaden och överöser folk som slagit ihjäl gäddor med kärlek.

.

Finns alldeles för många ögontjänare på detta forum tyvärr......
                    sigpic

Kommentera

Kamera hade jag med men någon som kunde ta kort hade jag inte ,å det är kanske lite svårt att ta kort på sig själv när man håller i en så stor fisk:P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 370 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art