Enormt stort grattis!!! Vilken otrolig gädda!!! Vad tog den på för bete?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
16 kg gädda!!:)
Collapse
X
-
Man fiskar väl ändå bara för sin egen skull? Och om ingen ser ens fångst, man har den ju mentalt bevarad för alltid, sen om man har kamera med sig så är det ju en stor bonus. Ska man styrketräna tex om man nu gillar det för att andra ska se ens kropp?
Jag vet man uppfattas som en viktigpetter när man kritiserar när någon haft ihjäl en sån dinosaurie, men jag tycker det är tragiskt, inte bara att gäddan idag är död, utan hela jävla mentaliteten man ser bland många spösvingare här på fiskesnack, allt verkar handla om siffror och inte det roliga i det hela, fan bryr sig om en fisk är 121cm eller 123cm, sånt kan en revisor hålla på med.
Man blev glad i början då man såg hur många medlemmar sidan har, wow här snackas det om fiske av folk som verkligen brinner för det tänkte jag.
Tyvärr verkar det som att det som får fiskesnack att få titeln största forumet samtidigt är det som förstör det, mängden medlemmar, och man fiskar precis lika bra om inte bättre i mjukisbyxor.
Patetiskt av medlemmar att ljuga om metoder man tagit någon fisk på, manipulerade foton, lögner om vikter, uppladdningar av samma fisk men skriver att det är olika från en och samma dag, för att öka sin "status", herregud, fiska och njut i stället.
Påstår inte att denna gäddan är manipulerad eller något, det är en fantastisk fisk!
En c & r brigad kan driva rundor på forumen och i galleriet i veckor och attackera folk som slagit ihjäl gäddor, sen sticker en "högstatus" fiskare med sponsorer på kläderna ut ur mängden och säger "Vafan, låt han göra som han vill, hans fisk." osv, då helt plötsligt vänder hela brigaden och överöser folk som slagit ihjäl gäddor med kärlek.
.
Kommentera
-
Vid första anblicken såg den smal ut för att vara 16kg men å andra sidan, är den 135cm så.Grattis till en kanonfisk!
A bad day of fishing is better than a good day of work.
http://markusfiske.blogspot.com
Kommentera
-
BBRF Er det aldersgrense i Sverige på å bruke sunn fornuft ?
Jeg har en nevø som den gangen var 10 år da han fikk ei dame på 11 kg, jammen fikk ikke hu friheten tilbake. Her hjemme i Norge så er de yngre sportfiskerene mye flinkere til å sette tilbake fisk en de eldre ringrevene. De eldre lever forsatt på gamle tradisjoner..............
Det er bare å gratulere en dyktig gjeddfisker med en drømmefisk, det er mange som sikler på en slik dame.
Bare å oppforde at til neste tur har man med det som trengs.
Jeg har selv tatt livet av to flotte (8+ og 10+) gjedder pga. av mangel av verktøy/annet utstyr, men den tiden er forbi. Man lærer og det gjør nok de fleste av oss.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggHade jag fått en så stor gädda när jag var 18 år hade jag med all säkerhet bonkat den..
BBRF du vill ju bonka allt. Om jag inte rappat på att återsätta min Hälle så hade du nog bonkat den också.
Dessutom.. när du var 18 så bonkade alla. Vi kan väl bättre idag? Att bonka en sån fantastisk fisk bara för att man vill ha en bild är ju galet. I alla fall om man har som avsikt att släppa tillbaka fisk i vanliga fall.
Självklart är det upp till ffångstmannen att göra vad han vill eftersom det inte är förbjudet att bonka fisk.
Fast jag hade släppt den fisken alla dagar i veckan. Tänk vilken grej att få släppa tillbaka en sån firre och se den simma iväg. Bättre känsla än själva hugget och fighten tillsammans.
Seriösa gäddfiskare släpper tillbaka grov gädda.
Jättegrattis till en superfin gädda. Även om jag hade grattat dig ännu mer om du släppt tillbaka den.
/LasseLaSsE
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 370 visningar
1 gilla