lite intressant läsning!http://www.regalmarin.se/rapport_sthlm.html
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
skarv och säl!
Collapse
X
-
Det var nog ett av det värsta skit jag läst någon gång! Fy fan så inskränkt... Det är precis samma argument som de som klubbar gädda använder, byt ut "säl" eller "skarv" mot gädda så är det rena kopior på gäddhatarnas ord vid våra åar och älvar. Om det är så att det är ett problem med säl och skarv (vilket det säkert är på många ställen) så får man väl för tusan vara lite nyanserad! Och bilden på sälen med texten "Havsöringens värsta plågoande nummer 2." Jaja, det liknar samma argumentation som vissa grupper i samhället använder sig av...
Nä fy fan, det är en butik va? Hoppas de kursar för sådana behöver vi inte i Sverige!
EDIT/
Och för säkerhets skull så är det fetstil på de ord som kanske är meningen ska uppröra, så att ingen kan missa hur fruktansvärt det är.Senast ändrad av BigFish; 2003-12-15, 09:27.Ja vad fan, man måste ju fiska!
-
Problemet är ju inte direkt en nyhet, men jag har själv båten vid Gålö och har denna höst märkt en otrolig skillnad på fiske efter de flesta arter. Vad är då anledningen till att främst sälen går så pass långt in i skärgården då? Jo förklaringen är enkel. Det finns helt enkelt inte kvar någon torsk i havet och strömmingsbeståndet är ju sorgligt dåligt allt pga av detta satans yrkesfiske där kvoterna är rena skämtet. Men så går det när människan får bestämmaom folk bara kunde lära sig lite istället för att bara ignorera problemen och skjuta upp dom till nästa år och nästa år osv. Skarven däremot kunde nog ingen veta att det skulle bli en sådan explosion på, men dessa äckliga fjäderfän har jag ingen sympati för, de sabbar inte bara fisket utan förstör hela öar med sin vidriga avföring och en utrotning på dessa fåglar skulle inte beröra mig det minsta, skulle kunna jämföra dom med fästingar. Förövrigt tycker jag att ni som inte ens bor och fiskar i denna del av landet och inte berörs av problemet huvudtaget bör tänka efter innan man säger B.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 369 visningar
1 gilla