Jag kan hålla med Farb eftersom även jag fiskar bl.a. runt Gålö, Dalarö och Ornö. Det har blivit mycket sämre HÖ-fiske. Känner många rutinerade HÖ-fiskare som också haft dåligt fiske under hösten. Många guider som normalt brukar guida upp många HÖ på hösten verkar har flyttat sin verksamhet till Vättern och Värnern istället. Rille får gärna rätta mig om jag har fel.
BigFish, de flesta länkarna som du har refererat till är inaktuella. Du efterlyste en lösningföslag till problemet. Vad sägs om att flytta sälarna och skarvarna till dina hemmavatten istället.
BigFish, de flesta länkarna som du har refererat till är inaktuella. Du efterlyste en lösningföslag till problemet. Vad sägs om att flytta sälarna och skarvarna till dina hemmavatten istället.
om folk bara kunde lära sig lite istället för att bara ignorera problemen och skjuta upp dom till nästa år och nästa år osv. Skarven däremot kunde nog ingen veta att det skulle bli en sådan explosion på, men dessa äckliga fjäderfän har jag ingen sympati för, de sabbar inte bara fisket utan förstör hela öar med sin vidriga avföring och en utrotning på dessa fåglar skulle inte beröra mig det minsta, skulle kunna jämföra dom med fästingar. Förövrigt tycker jag att ni som inte ens bor och fiskar i denna del av landet och inte berörs av problemet huvudtaget bör tänka efter innan man säger B.
Kommentera