Silver säger?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Silver säger??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silver säger??

Förlåt alla !!
    Men jag måste bara tycka till lite.

Jag läste att några eller någon har drömmar om ett fiskesnack team i svenska speci tävl. Alla i här på forumet är ju inte medlemmar av en klubb, så möjligheten finns att skapa ett lag.

Låt oss göra så här, att vi gör en tabell av förra årets tävlingsresultat i svenskan. Vi tar då den minsta fisken ur varje art
    i tabellen. Sen kan ju ni som är intresserade av tävlingen jämföra era fångster med samma tabell år. Tar ni mer än hälften av dom placeringarna så tycker jag ni skall anmäla er, om inte börja träna och inse att i den tävlingen finns Sveriges Elit.
    Jag tycker själv att om man har en chans att ta en hundra poäng så varför inte, annars är det utkastade pengar.

Tycka synd:sitter med bruten fotled lappad med fyra skruva och gipsad i sex V. kul ellerhur!!

ha de gött alla Silver
    Senast ändrad av Silver; 2003-11-02, 17:05.
    PR

vad har du gjort?
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Jo det är svårt, jag är en av dom som ville få fram ett sådant förslag av att skapa ett team. Har själv tävlat med ett yngre lag i Småländskan och det har varit svårt att ta poäng där om man säger så. Småland har ju en del kända lag som bland annat SK Fiskpinnen, Team 200 och Sk ÅL mfl så det är konkurans och jag tror alla fattar att det är svårt att ta fiskar som står med på listorna under längre tid. Men man får inte heller ha för stor respekt att man inte vågar utmana andra specimenlag, gäller att jobba sig uppåt.
      [FONT=Verdana][/FONT]

Kommentera

Om dom som vill vara med är berädda att satsa på vatten med storfisk och värkligen vill kämpa så man får en fin fisk som tar poäng så tror jag inte det är några problem att ta poäng så vi inte kommer dåligt ändå! tror många av dom som vill vara med i teamet känner att dom är såpass duktiga fiskare att dom kan ta några poängfiskar. Annars har dom ju faktiskt inget där att göra!
        Rostbiff opch vinäger

Kommentera

Vad kostar det att ligga på topp ekonomiskt och annat man måste avstå?
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Bha!
            Att delta i "svenskan" för ren rekreation tycks inte vara ett alternativ...? Ren poänghoreri är ett sätt att tävla på. Andra önskar delta för att kunna möta likasinnade och tycka att det är kul att anmäla en och annan fisk.
            Om målet är att vinna så är det "horeriet" som gäller.
            Visst självklart ska ni delta även om ni inte når upp till vissa utsatta poäng. Svenskan ska vara en kul grej. Är det enda syftet att vinna går alltid Schack att spela.
            Svenskan uppkomst var för att bredda specimensverige, att framlysa bra vatten och framföar allt hitta nya specimenvatten. Inte något elitiskt läger för de bästa.
            Vill man delta gör man det, och det för att man tycker att det är kul!
            Senast ändrad av Danne; 2003-11-02, 15:33.

Kommentera

Håller med danne
              Mvh

Kommentera

mm, tycker Dannes inlägg är klockrent...
                Håller med totalt på det...

Jag hade deltagit för att det är kul, fast man kanske inte vinner...
                Kul att vara med fast man inte vinner lixxom.

Man kan ju kämpa för att inte komma sist om man vill ha poäng
                /Lazinko

Kommentera

Jag tycker om att tävla!!!

sport som sport!!

Det är mycket som är poänghoreri,,allsvenskan,elitserien osv.Och givetvis ska det vara kul och tävla, men gör det på lika villkor så tappar ni inte suget. Alla officiella sportävlingar är ett sätt att marknadsföra sporten, men tro inte att varje allsvenskt lag berättar om sin taktik före varje match.Givetvis skapar man en del kontakter och erfarenheter av att tävla.Jag har aldrig påstått att svenskan är ett elit läger som ingen hör hemma i, men jag anser iallafall att det är absolut störstadelen av våra bästa fiskare som tävlar där.

Anledningen till att jag skrev detta inlägget är för att hjälpa inte stjälpa.
                  Jag tycker att ni ska lägga upp olika del mål före ni tävlar.
                  Skapa en intern tabell under 2004 jämför sedan den med svenskan från samma år,gör sedan en analys av resultatet.
                  Se vilka möjligheter ni har och jobba er upp till rätt nivå.

Citat: En ung man sa till en vis man,,varför sticker inte bina dig när du tar deras honung,,Vis man sa: jag kan mina bin, jag vet när dom sover jag vet när dom är vakna,, jag tänker som ett bi allt handlar om harmoni.
                  Originally posted by Danne
                  Bha!
                  Att delta i "svenskan" för ren rekreation tycks inte vara ett alternativ...? Ren poänghoreri är ett sätt att tävla på. Andra önskar delta för att kunna möta likasinnade och tycka att det är kul att anmäla en och annan fisk.
                  Om målet är att vinna så är det "horeriet" som gäller.
                  Visst självklart ska ni delta även om ni inte når upp till vissa utsatta poäng. Svenskan ska vara en kul grej. Är det enda syftet att vinna går alltid Schack att spela.
                  Svenskan uppkomst var för att bredda specimensverige, att framlysa bra vatten och framföar allt hitta nya specimenvatten. Inte något elitiskt läger för de bästa.
                  Vill man delta gör man det, och det för att man tycker att det är kul!
                  PR

Kommentera

Jag tror ditt och mitt sätt att se Svenskan är helt olika. I ditt fall handlar det närmast om en ren tävling där fisket handlar om att skaffa poäng till svenskan. Tävlingen är drivkfraften och målet för fisket. "Hobbyfiskare göres sig inget besvär"
                    En del gillar det och det accepterar jag.
                    Jag vidhåller dock att svenskan inte på något vis är tänkt som en renodlad elittävling.
                    Du vill likna tävligen vid diverse nationalsporter där tävlandet sker på olika nivåer. En del enbart i vintintresse en del (de flesta) för nöjjets skull.
                    Tro inte att alla fotbollsspelare i division 7 spelar fotboll enbart i intresse för att vinna Allsvenskan.
                    Gillar man fotboll spelar man! Gillar man fiske så fiskar man. Vill man dessutom tävla, om ändå inte som ett "elitlag", så ska man naturligtvis göra det. Man kanske aldrig kommer ens i närheten av att vinna men en drivkraft framåt som driver en till att finna nya vatten, nya arter och nya metoder och vänner är en annan och minst lika viktig beståndsdel.

En tävlings drivkraft är inte alltid segern. Det är målet dit, vännerna på vägen och sitt personliga utvecklande. Även om man inte når toppen har man deltagit och haft det kul. Om än inte fått en erfarenhet rikare. Vi tävlar på olika villkor, på olika intressen och mål!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 366 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art