Har min kompis pappa blivit lurad? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har min kompis pappa blivit lurad?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har min kompis pappa blivit lurad?

Hej, hoppas det här är rätt forumkategori. Läget är följande: Jag har en kompis vars pappa är en vanlig svenssonfiskare fast han gillar dyra saker, t.ex stora plasma tv:ar, hemmabio, Ipods, osv. Gillar dyra prylar helt enkelt och ska alltid ha den värsta modellen av allting, oavsett vad det gäller.
    Min kompis har berättat om att hans pappa köpte ett nytt fiskespö för 7 000 kronor, och jag trodde absolut på honom, med tanke på hur mycket andra dyra saker de köper. I går var jag hemma hos nämda kompis och inne i en skrubb högt uppe på väggen hängde ett fiskespö. Jag frågade om det var det dyra spöt för 7 000 och det var det tydlligen, så jag frågade om jag fick känna på det, kolla märket o.s.v.

Redan när det hängde på väggen såg jag att på spöt satt en billig shimanorulle för kanske 700kronor med påspolad fransig nylonlina. Linan var väldigt ojämnt pålagd och såg allmänt risig ut. Man blev ju aningen förvånad över att ha en sådan "skitrulle"(i dessa sammanhang) och lina på ett såpass dyrt spö.

När jag sedan hade fått ner spöt så såg jag märket på det: Sjösländan. Det var ett ul-spö på 1-15 gram, och såg inte så märkvärdigt ut. Såg ut som ett 500-kronorsspö ungefär, och vad jag vet är sjösländan inget speciellt fint märke, och just den här modellen såg inte speciellt dyr ut, alltså i korken, klingan, lindningar o.s.v. Min fråga blir då; Tror ni att han har blivit pålurad detta spö för 7 000 eller är det faktist värt det?

Jag tror inte min kompis pappa ljuger om priset, utan jag tror faktist han köpte det för den summan som han säger, men samtidigt kan jag inte förstå hur ett sjösländan kan kosta så pass mycket. Har de några dyrare modeller i sortimentet? Vad tror ni? Har han blivit lurad på 7000 för ett "skitspö"?
    Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

vad jag vet så har sjösländan inga 7000 kronors ul-spön

Kommentera

Jag tror att han bara sa att det kostade 7000 kr.. Eller så såg du fel fiske-set?

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Tror nog mest att de var bullshiit från hans sida de kostar max 1500 kr nytt me rulle och allt... Köpte han de för 7000 skulle ja vilja vara säljaren...

Kommentera

Tror nog han ljuger, tror inte ens sjösländan har några saker för så dyra priser(?)

Kommentera

Sjösländan hittar du på www.flyfisherman.se jo, det finns dyra spön, fast sjösländan är inte ett sånt spö.
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Känns som att han blivit blåst isåfall.

Kommentera

Jag är ju självklart inte säker, men jag tror inte min kompis skulle ljuga medvetet om priset. Vi har kännt varandra hela livet och att pappan hans skulle betala 7000 för ett spö låter inte konstigt i mina öron, med tanke på att han alltid vill ha det dyraste. Att jag såg fel spö kan vara en förklaring men jag frågade om det var det dyra spöt och då sa min kompis ja, så min kompis kanske trodde att det var det där spöt, fast pappan hade det riktiga spöt någon annanstans? Det jag tänker på är att någon kanske har lurit farsan hans. Jag menar, hans pappa är inte insatt i fiske men skulle förmodligen ha det dyraste spöt så någon kanske packade på honom det där spöt för 7000 och pappan trodde det var ett superspö och betalade 7000 för det. Jag har svårt att tro att han skulle ljuga för mig. Men vi kan iallafall konstatera att spöt inte är värt 7000 kronor iallafall, utan att antingen var det fel spö, antingen ljuger han, eller blev lurad på pengarna.

EDIT: jag tror nästan att det var fel spö min kompis visade mig. Hans pappa var inte hemma så han kunde inte intyga att det var rätt spö.
                Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

om det inte är så att din kompis överdriver lite för att impa på dig.. fråga pappan när han är hemma hur mycket spöet kostar.
                  Mörkö

Kommentera

Kolla upp vilket spö det är om det nu kostar såpass. Kan ju vara kul att veta Jag känner inte till många spinnspön som kostar såpass mkt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 022 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art