Ursprungligen postat av _Baste_
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Har min kompis pappa blivit lurad?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av _Baste_ Visa inläggHej, hoppas det här är rätt forumkategori. Läget är följande: Jag har en kompis vars pappa är en vanlig svenssonfiskare fast han gillar dyra saker, t.ex stora plasma tv:ar, hemmabio, Ipods, osv. Gillar dyra prylar helt enkelt och ska alltid ha den värsta modellen av allting, oavsett vad det gäller.
Min kompis har berättat om att hans pappa köpte ett nytt fiskespö för 7 000 kronor, och jag trodde absolut på honom, med tanke på hur mycket andra dyra saker de köper. I går var jag hemma hos nämda kompis och inne i en skrubb högt uppe på väggen hängde ett fiskespö. Jag frågade om det var det dyra spöt för 7 000 och det var det tydlligen, så jag frågade om jag fick känna på det, kolla märket o.s.v.
Redan när det hängde på väggen såg jag att på spöt satt en billig shimanorulle för kanske 700kronor med påspolad fransig nylonlina. Linan var väldigt ojämnt pålagd och såg allmänt risig ut. Man blev ju aningen förvånad över att ha en sådan "skitrulle"(i dessa sammanhang) och lina på ett såpass dyrt spö.
När jag sedan hade fått ner spöt så såg jag märket på det: Sjösländan. Det var ett ul-spö på 1-15 gram, och såg inte så märkvärdigt ut. Såg ut som ett 500-kronorsspö ungefär, och vad jag vet är sjösländan inget speciellt fint märke, och just den här modellen såg inte speciellt dyr ut, alltså i korken, klingan, lindningar o.s.v. Min fråga blir då; Tror ni att han har blivit pålurad detta spö för 7 000 eller är det faktist värt det?
Jag tror inte min kompis pappa ljuger om priset, utan jag tror faktist han köpte det för den summan som han säger, men samtidigt kan jag inte förstå hur ett sjösländan kan kosta så pass mycket. Har de några dyrare modeller i sortimentet? Vad tror ni? Har han blivit lurad på 7000 för ett "skitspö"?Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alsbäck_ Visa inläggEn säljare i sportfiskebutik som blåser en kille på en sådan summa pengar? skulle inte tro det...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggHur jävla svårt kan det vara att fråga Pappan om det är det spöet och hur mkt han betalat för det? Ist för att sitta här och gissa...
Edit: Kanske frågar nästa gång var han köpte det o.s.v. Det kanske helt enkelt är så att han överdrivit priset "en aning", men kan ju som sagt vara fel spö som jag såg också.Senast ändrad av _Baste_; 2008-05-11, 18:53.Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you
Kommentera
-
Ursprungligen postat av _Baste_ Visa inläggHan har själv sagt att det kostade 7000, så det känns inte så jävla kul att vara negativ och fråga om han verkligen betalade så mycket. Men du vet väl alltid bäst om allting. Men jag kanske ska fråga han om han blev lurad. Du tror inte att han inte skulle köpt spöt om han visste att han blev lurad? Man frågar väl fan inte killen det handlar om om han blivit lurad. Sedan undrade jag även om de hade så pass dyra spön i sitt sortiment, skulle jag fråga honom, som är svenssonfiskare, om det också? Dessutom var han inte hemma för tillfället, då hade jag frågat honom såklart. Men du kanske menar att nästa gång jag kommer dit, ska jag fråga pappan istället. Det är ju verkligen schysst att fråga pappan inför ögonen på min kompis, som jag frågat innan. Snacka om att min kompis kommer tro att jag inte litar på honom.
Edit: Kanske frågar nästa gång var han köpte det o.s.v. Det kanske helt enkelt är så att han överdrivit priset "en aning", men kan ju som sagt vara fel spö som jag såg också.Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggMen herregud, vad är problemet? Antingen så blev han lurad eller så är han, vilket är det troliga en mytoman. Hur ska vi veta vilket?Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 025 visningar
1 gilla
|